Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver SEO nu til intetgjort, og alle SEO eksperter må enten melde sig arbejdsløse, eller slå sig ind på Adwords ?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

YesHej Aminos !

Er I stået op ?Wink

Nå nu til det lidt mere faglige. Hvor kan det være man ikke længere i Google, kan se hvad den cached på siderne ? Det kan man fortsat se. Intet er ændret der.

F.eks. i nedenstående link

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=r%C3%A5dgivning+vedr.+malerarbejde+&rlz=1R2GGHP_daDK441&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=d9f55904ac44385f&biw=1120&bih=527

Er det nu efterhånden ligegyldigt om  man laver sidetitler, H1,H2 o.s.v., meta o.s.v. bare der er noget kvalitet på siderne, så kan Google selv vælge hvad den vil bruge ?

Nej

Bliver vi nu frataget noget af vores SEO friheder ? og må tyde til Adwords ? Nej

Eller skal vi fortsæt tænkte strategisk i over og underskrifter på de enkelte sider ? Ja naturligvis

Og hvordan vil det nye i Google være i forhold til Google maps ? Ikke forstået

De sidetiteler Google ”hiver” frem vil vel være under hensyntagen til de enkelte permanente links i URLen i ens CMS  eks. Word Press.. Nej

F.eks. www.raad-mal.dk/referencer  med sidetitelen ”referencer” og ikke f.eks. ”glade kunder”. Som så skulle have haft URL www.raad-mal.dk/gladekunder. For god ordens skyld er denne ikke oprettet. Linket findes ikke

Kan man befrygte at nu vil Google SEO til livs og i stedet tjene på Adwords ? Nej

Ja som I nok kan læse er det nok svært og stille de ”rigtige spørgsmål”, når man selv er forvirret.

Og gode svar forudsætter gode spørgsmål, så bær over med mig. Jeg vil være meget taknemlig for alle bidrag.

God søndag.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Jeg har prøvet med åbent sind at sætte mig ind i dine spørgsmål og besvare dem kort. Jeg håber, du kan bruge det til noget.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Hvorfor uddør det ikke ?

Ib, hvis du havde noget nyt at bidrage til i en diskussion, der i praksis uddøde for snart 10 år siden kunne det være interessant at følge sagen op. Men jeg synes altså ikke rigtig du komer med noget som vi ikke har hørt 100 gange før og svaret mindst ligeså mange gange på.

SEO er, og har altid været, under evig forandring, på samme måde som med de fleste andre marketingdicipliner iøvrigt. Forandringer er ikke det samme som død.

Fra 9460 Brovst
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Fra  RAN-Light.dk Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib  Det må være lige som der kommer nye maler kataloger ,inden for malerfaget bruger i jo heller ikke det samme katalog som der var for 10 år siden.

Kunderne vil have forandring og nyheder, det samme med Google der skal noget nyt til derfor vil stilstand være det samme som tilbagegang og så er det ikke længere intressant.

Jeg vil mene der er brug for SEO.  Ja altid    lidt som der kommer reklamekataloger ind af sprækken hverdag .

Rigtig god weekende.

Reene

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Seo er jo altså mere end meta og H1 overskrifter.

Google har efter min erfaring læmge kørt med alternative titler på de sites, der ikke er udstyret med en relevant titel.

Igoogle vs google maps..øhhh hvad mener du? De 2 services har da ikke synderligt  meget med hinanden at gøre?

Nej, som Thomas R. også skriver, google tager ikke hensyn til urlen, den tager et snippet som den anser for værende relevant for siden.
Det er som regl et tekst stykke som indeholder det søgeord eller den frase som siden er bliver rangeret på.

Des bedre google bliver til at vise de mest relevante sites, des mindre onpage optimering er der behov for, men begrebet seo er efter min mening i dag af mange opfattet som mere end onpage optimering og egentlig mere opfattet som værende dækkende for alt online marketing, der bidrager til forbedring af rangering eller konvertering.

Begrebsforvirringen kan vi så takke googles algoritme for.

Offline marketing kan endda bidrage yderst positivt til stigning i rangering. Direkte valid trafik ( lav bounce) giver godt power, så det kan jo også tolkes som en slags seo.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres bidrag og tålmodighed.

Ja dumme spørgsmål afstedkommer ”mærkelige” svar, så vi må vel bære over med hverandre ?

Det jeg forsøgte bl.a. og spørge om var bl.a. nedenstående situationer.

Hvor jeg i situation 1 med brug af firefox som browser, får nedenstående resultater.

Situation 1:

Browser Firefox:

www.raad-mal.dk/ - Cached

Malerfirma Råd & Mal v/malermester Ib Abildgaard fra Vestsjælland, har gennem en årrække samlet en masse erfaring inden for malerfaget indenfor faget.

Referencer

raad-mal.dk/referencer

I vores firma er kundetilfredshed ...

5 år

raad-mal.dk/5aar

Malerfirmaet Råd & Mal har den 20 ...

Kommunal maleropgave fra ...

raad-mal.dk/slagelse-kommune

Nu skal malerfirmaet Råd & Mal i ...

prisgaranti

raad-mal.dk/prisgaranti

Råd & Mal er et professionelt ...

 

Gartnerhaven 7
4261 dalmose
2926 3696

Bus: Gartnerhaven

stedside - Rute

www.amino.dk/members/raad_2D00_mal.dk/default.aspx - Cached

Malerarbejde udføres Maling af kontorer, butikker, offentlige institutioner, lejligheder, andelsboliger og ejerboligforeninger. RÅD & MAL tlf.

www.amino.dk/bizz/raad_mal7563 - Cached

25. jun 2011 – Malerfirmaet Råd & Mal laver alt indenfor malerarbejde og ...

Vis flere resultater fra amino.dk

____________________________________________________________

I situation 2: ved brug af Explorer får nedenstående resultater:

Situation 2:

Browser Explorer:

Søgeresultater

1.    Råd & Mal

www.raad-mal.dk/Cached - Lignende

Malerfirma Råd & Mal v/malermester Ib Abildgaard fra Vestsjælland, har gennem en årrække samlet en masse erfaring inden for malerfaget indenfor faget.

Gartnerhaven 7
4261 dalmose
2926 3696

Bus: Gartnerhaven

stedside - Rute

2.    Ib Abildgaard, RÅD & MAL - Iværksætter Debatten Amino

www.amino.dk/members/raad_2D00_mal.dk/default.aspxCached - Lignende

Malerarbejde udføres Maling af kontorer, butikker, offentlige institutioner, lejligheder, andelsboliger og ejerboligforeninger. RÅD & MAL tlf.

3.    RÅD & MAL – Se tlf nr, website, email, åbningstid m.m. | Amino Bizz

www.amino.dk/bizz/raad_mal7563Cached

25. jun 2011 – Malerfirmaet Råd & Mal laver alt indenfor malerarbejde og ...

__________________________________________________________________

Men det kan være det slet ikke er en SEO udfordring men fejl i mine browser ?

Ellers kan jeg iøvrigt ikke endnu konstatere de store forskelle placeringsmæssigt i mit tilfælde.

Ib Abildgaard

Råd & mal

 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Mikkel deMib Svendsen:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:


Hvorfor uddør det ikke ?



Ib, hvis du havde noget nyt at bidrage til i en diskussion, der i praksis uddøde for snart 10 år siden kunne det være interessant at følge sagen op. Men jeg synes altså ikke rigtig du komer med noget som vi ikke har hørt 100 gange før og svaret mindst ligeså mange gange på.


SEO er, og har altid været, under evig forandring, på samme måde som med de fleste andre marketingdicipliner iøvrigt. Forandringer er ikke det samme som død.



Enig med Mikkel og overrasket over hvor positiv Thomas stadig kan være efter så mange år i branchen :).

Hold nu op, Ib.

Hvis du virkelig troede, at SEO var dødt, og var lidt smart, så ville du tænke fremad og finde på nye metoder og dermed lægge alle dine konkurrenter i støvet.

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@ Andreas Lolk

Hvorfor skal jeg holde op ?

Er det ikke tilladt at spørge eksperterne herinde. Det er da frivilligt om de vil svare.

Den som spørger (mig i dette tilfælde) skal vil ikke i denne her situation bidrage, da jeg i denne situation ikke kan bidrage med andet end nogle spørgsmål, som du og andre er velkommen til at svare på.

Jeg har oprettet tråden og er i den forbindelse ikke interesseret i om du er enig eller uenig med Mikkel, eller om Thomas er træt af at svare på spørgsmål - Det er ganske frivilligt.

Men du synes det er korrekt at du går ind og gør dig til dommer om at jeg skal holde op.

Det sidste spørgsmål var, hvorfor kommer der forskellige søgeresultater i 2 forskellige browser ?

Ellers læs tråden forfra. det var ikke alene men langt fra, et spørgsmål om noget var ved at udød eller noget andet.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan der være flere grunde til.

Personificerede resultater. Forskellig søgehistorik. Hvilket data center du bliver koblet op på. Jeg ved ikke hvor meget den med data centrene spiller ind mere, men vi går mere og mere i mod en personificerede oplevelser af resultaterne hos Google. Specielt hvis du bruger Plus, og andre deler (eller +1'er) sider og indhold.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Hvorfor uddør det ikke ? Det er vist rigelig besvaret allerede, men jeg kan da supplere med: Så længe 8 ud af 10 nye sites er så fejlbyggede i forhold til søgemaskinevenlighed, som de er, er der brug for SEO folk til at rette op på det.

Hvis Google alligevel bestemmer ? Google har altid og vil altid bestemme. Og de har bl.a. bestemt, at SEO er noget, de bifalder (hvilket de konstant gør opmærksom på), fordi det bringer godt indhold synligt. Og det gør det grundet mit ovenstående svar blandt andet.

Og I eksperter ved ikke hvad Google gør ? Hvorfor tror du, vi ikke ved det - i hvert fald det meste af det? De er jo flinke til at fort'ælle om det til dem, der forstår at lytte.

I formoder, eller hvad ? Nogle gør - men professionelle SEO folk benytter formodninger så lidt som muligt.

Var det ikke en bedre forretning for Google, at der kun var Adwords ? Man kunne vel stadig fra Googles side "tilfredsstille" dem som søger diverse. ? netop v.h.a. relevante annoncer fra forretningsdrivende ? Nej - naturligvis ikke. Det handler om markedsmekanismer, og det er nok for stor en mundfuld at komme ind på her. Men har du nogensinde hørt om rene annoncesider, der klarede sig? Og hvor skulle folk så finde informationer fra ikke kommercielle sites?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Kender du Don Quijote? Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Var det ikke en bedre forretning for Google, at der kun var Adwords ? Man kunne vel stadig fra Googles side "tilfredsstille" dem som søger diverse. ? netop v.h.a. relevante annoncer fra forretningsdrivende ?

Det tror jeg ikke. Google lever jo godt af, at der findes så meget kvalitetsindhold online. Hvis folk ikke fik deres informations-, videns-, og underholdningsbehov tilfredsstillet online, ville de søge andre steder hen.

Men det gør de ikke. Omkring 60-80% af alle internetoplevelser starter i en søgemaskine, og det gør den, fordi der er opstået en slags symbiotisk forhold mellem indholdsproducenter af forskellig art og søgemaskinerne.

Google betaler så en del af pengene tilbage via AdSense-programmet, kan man sige.

Så længe folk søger, vil der være seo. 

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)