Jeg har nu for første gang prøvet at blive snydt af en webshop. De trak betalingen 2-3 dage efter ordre var lagt og nu knap 4 uger senere, har jeg hverken set penge eller vare. Jeg har kontaktet dem flere gange og fået enkelte svar, hvor der 2 gange er skrevet at varene er sendt og 2 gange, at nu havde de givet mig pengene tilbage men uden at dette var sandt. Da en ansat skrev "XXX der er ejer af firmaet meddelte mig at han flytter penge snarest muligt" sendte jeg en mail, at nu var sagen overgivet til advokat og derefter modtog jeg (endelig) mail fra ejeren, at de havde overført penge til mig, så nu håber jeg pengene er inde på mandag. Men hvad gør man lige her bagefter? Nu havde jeg; gudskelov; kun lavet en lille start ordren inden jeg ville ligge en stor ordre (det var display til vores forhandlere jeg skulle indkøbe) men hvad med andre kunder? Hvordan forholder man sig til sådan en situation? |
Janne-SD:Jeg har nu for første gang prøvet at blive snydt af en webshop. De trak betalingen 2-3 dage efter ordre var lagt og nu knap 4 uger senere, har jeg hverken set penge eller vare.
Nu går ned i din bank på Mandag, og laver en såkaldt chargeback! Så er pengene på din konto i løbet af et par dage...
Herefter skal shoppen bevise, at varerne er afsendt, og dette kan kun ske via tracking numre mm. Er der intet bevis, så får de et gebyr fra NETS på 250 kr oveni annulleringen af betaling...