Hej. Sidder her og kigger på lidt SEO af Dandomain shoppen. Er faldet over en Dandomain shop, som ligger noget nær perfekt i søgemaskinerne. Domænet har ca. 4500 indgående links, men over 90% er dem er links fra det samme domæne. Altså links til relaterede varer under hver varekort. Mit spørgsmål går så på hvordan en shop kan ligge så godt, uden særlig mange links fra andre domæner ? Er selv begyndt at lave en masse relaterede varer på min Dandomain shop, og kan da se at de lige så stille begynder at blive indekseret på Google. Hvor meget har disse links at sige ? Håber der er nogle der kan være behjælpelige |
Hej SaleCity
Husk på at det ikke er antallet af links der er det vigtige, men værdien af dine links. Har konkurrenten 450 stærke links, kan det sagtens sparke røv. Som du er inde på er hvert af de flere tusinde links fra samme side ikke lige så meget værd pr. link, som et enkelt link. Alligevel kan de godt have en betydelig værdi, hvis sitet er værdifuldt.
Som du sikkert har fundet ud af, spiller interne links en stor rolle, både i forhold til indeksering af produkter, samt fordeling af linkjuice. Et relateret produkt, skal du se som et internt link.
Især når vi kigger på webshops, ser man ofte dovne webshopejere. De snupper teksterne fra producenten, og har dermed ikke noget unikt at tilbyde søgemaskinerne rent tekstmæssigt. Hvis en shopejer derfor får skrevet en masse gode tekster, kombineret med god intern- og ekstern linkbuilding, er han allerede langt foran sine konkurrenter.
Håber at det var til hjælp
/ Emil