Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korrekt URL-struktur

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at lave et nyt site og har i den forbindelse støt på problematikken omkring URL-struktur, i forhold til SEO og jeg synes det kunne være interessant at tage det op herinde. Jeg prøver at opstille problematikken:

Jeg ønsker at have en a-å-side, hvor jeg vil ligge tekster på søgeord jeg ikke allerede optimerer imod gennem mine produktsider. Så det er med klare SEO-hensyn jeg laver a-å-siden, men det bliver også informative tekster, der driver folk videre mod det de (forhåbentlig) søger.

Nu går debatten så på, hvad denne ordliste-side skal kaldes, og der er flere muligheder:

1. www.domæne.dk/keyword
- Dette er en god ide fordi det så kommer til at ligge meget tæt på roden og dermed opnår stor anciennitet og juice fra hoveddomænet.
- Problematikken ved dette, er at det bliver meget ustruktureret, da jeg har planer om at publicere op imod 100 SEO-sider med tiden, og så bliver det svært at styre i mit CMS.
- Jeg arbejder også med meget intern link-building, og jeg er usikker på om jeg rent faktisk får værdi hvis jeg linker fra www.domæne.dk/keyword til www.domæne.dk/produktnavn - eller om de udligner hinanden, når de hirakisk befinder sig samme sted.

2. www.domæne.dk/a-aa/keyword
- Her får jeg større styring med mine keywords, men jeg taber formentlig noget link juice, fordi jeg kommer et stykke længere væk fra roden.

Der er mange forskellige bud på dette og også mange teorier, og som alt andet SEO, så er det en debat værdig, og mine ovenstående betragtninger, kan sagtens være forkerte, så lad mig høre hvad i mener om det.

Med venlig hilsen og på forhånd tak.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville personligt vælge at bruge løsning 2.

grunden er at hvis/når du får mange sider, så er det mere brugervenligt over for brugeren også at du kategorisere det. Du skal ikke tænke så meget på at du kommer dybere ned, da det netop er din interne linkbuilding og ja selvfølgelig dine backlinks som sørger for at de sider får den power de nu skal have.

Jeg selv har en ordbog, som jo nok er det du også vil lave, og der ligger de alle dybere end det du taler om her, men alligevel får de den power de fortjener. se fx http://www.ktj-media.dk/faq/fagord/hvad-er-en-ranking-analyse/

Så du skal gøre det der er nemmest for dig, både fordi du jo skal holde styr på sagerne og gerne skulle kunne udvide uden at du sidder og tænker.... hmm et rod.

Så det er efter min mening punkt 2 du skal bruge, da det giver mening og gør det mere overskueligt for både bruger og administrator.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)