Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår man selskabsskat?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa.

Som formodentligt mange andre kan jeg ikke lide selskabsskat. Jeg synes det virker ulogisk at fordi man passerer en bestemt dato skal man betale skat, hvorimod hvis man ikke gør, skal man ikke betale skat.

Forstå mig ret. Jeg forstår udmærket at man skal beskattes af sin personlige indkomst hvert år, men jeg synes ikke det giver mening så længe pengene bliver i virksomheden. Hvis man bruger alle pengene før skæringsdatoen er det jo fuldt fradragsberettiget.

Nuvel, nu er det jo nu engang sådan... de vil vel have nogle penge i kassen, men jeg tænker på om der ikke var måder at undgå det på, lovlige selvfølgelig.

Jeg tænkte på om man ikke kunne lade virksomheden investere i noget fast ejendom (inden skæringsdato selvfølgelig) også hvert år den 31 december indbetale hele virksomhedens overskud som afdraglånet. På den måde får man sparet op og undgår altså selskabsskatten. Man betaler selvfølgelig nogle renter, men dog en del mindre end 25%.

Er det en god idé, eller der findes måske der er endnu bedre?

Mvh.

Dan

Dan Hove, KEAPS

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg tror virkelig du misforstår noget eller skriver det jævnt dårligt. Skatten er en periode opgørelse det er korrekt. Men det er lige meget om omkostningen er før eller efter skæringsdatoen (set over flere år). Skatten bliver i sidste ende den samme. Hvis du vil nedbringe din skat, skal du jo bare bruge flee penge på fradragsberretiget ting ;). Der er ikke fradrag på afdrag desværre. Men på leading ydelser er der :)
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du foretager en investeringer påvirker det ikke dit driftsresultat, så det er der ikke meget skattetænkning i som du beskriver det. Skatten er den samme. Det er en ren likviditetsmæssig disposition.

 

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Next.man.

Det er ganske muligt at jeg misforstår noget. Det er jo blandt andet derfor at jeg har skrevet indlægget. Min mangel på erfaring på området har sikkert også gjort det svært for mig at udtrykke mig klart.

Det er også meget muligt at min idé slet ikke fungerer og er direkte dårlig, men det ændrer jo ikke ved at det er dyrt at bruge sine opsparede penge i selskabet. Hvis nu jeg havde en million i selskabet og vil købe en maskine til en million, ville det være meget dumt at vente til året efter, da jeg så kun har 750.000 kr. tilbage af den million. Dvs. jeg sparer skat ved at købe maskinen før regnskabsåret er omme. de 250.000 ville jeg jo ikke komme til at betale på et senere tidspunkt... eller er jeg fuldstændig retarderet?

Jeg kan godt se at jeg har misforstået noget i forhold til afdragene, da køb af fast ejendom vel bliver afskrevet over mange år, således at afdragene ikke har nogen betydning. Er det forstået korrekt?

Jeg værdsætter dit svar. Mit indlæg var en idé (omend dårlig) til hvordan man kunne spare penge op i selskabet til fremtidige investeringer uden at betale selskabsskat og en invitation til at give råd eller komme med andre idéer. Leasingydelser får man selvfølgelig fradrag for, men det sparer man jo ikke noget op af.

Mvh.

Dan

Dan Hove, KEAPS

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Se positivt på det, hvis du skal betale skat, er det fordi du har overskud ;-)

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Hove:

Hvis nu jeg havde en million i selskabet og vil købe en maskine til en million, ville det være meget dumt at vente til året efter, da jeg så kun har 750.000 kr. tilbage af den million. Dvs. jeg sparer skat ved at købe maskinen før regnskabsåret er omme. de 250.000 ville jeg jo ikke komme til at betale på et senere tidspunkt... eller er jeg fuldstændig retarderet?

Nu skal jeg ikke udtale mig om din mentale tilstand *S* men hvis du køber en maskine til en million kan du ikke fratrække 1 million i din drift. Det er en anlægs-investering og den skal afskrives over flere år. Og du hænger iøvrigt så på maskinen, og hvis du ikke har en positiv drift af den, så er det jo penge ud ad vinduet.

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JakobN

Tak for svaret.

Du må undskylde min langsomt fungerende skattehjerne, men jeg forstår det ikke rigtigt.

Lad mig se om jeg forstår det korrekt: Jeg investerer hele mit overskud, men skal alligevel betale selskabskat?

Eller kommer det an på hvordan jeg investerer? Hvis jeg feks. bruger hele mit overskud på en maskine, vil den blive afskrevet over flere år og derfor skal jeg stadig betale selskabskat af det der ikke er afskrevet? Eller hvis jeg nu investerer hele overskuddet i feks. markedsføring, vil det blive afskrevet med det samme og jeg skal derfor ikke betale selskabsskat?

Mvh.

Dan

Dan Hove, KEAPS

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TM2

Jeg er skam glad for mit overskud, jeg synes bare det er irriterende at jeg skal bruge dem nu og her for at undgå de 25%

Det er jo ikke for at undgå skat personligt, men for at undgå at en fremtidig investering bliver dyrere... for det bliver den vel?

Mvh

Dan

Dan Hove, KEAPS

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Tak fordi du ikke kommenterer på min mentale tilstand:/

Dan Hove, KEAPS

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

JakobN:
Nu skal jeg ikke udtale mig om din mentale tilstand *S* men hvis du køber en maskine til en million kan du ikke fratrække 1 million i din drift. Det er en anlægs-investering og den skal afskrives over flere år. Og du hænger iøvrigt så på maskinen, og hvis du ikke har en positiv drift af den, så er det jo penge ud ad vinduet.

Hej JakobN

Endnu engang, tak for at du ikke kommenterer på min mentale tilstand:) Nu var købet af maskinen jo bare ment som et eksempel på at det ville være dyrere at købe før årsskiftet, end efter årsskiftet.

Dan

Dan Hove, KEAPS

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)