Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fejlindberetning hos SKAT!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Da jeg for ca. en måned siden skulle angive punktafgifter, har jeg i den forbindelse ikke tænkt over at SKAT skulle have tallene i kilo og har derfor indtastet i gram, hvilket så fint nok ud, hvis det havde været et komma og ikke et punktum der stod.

Så har i dag fået en rykker på 1000 gange beløbet plus 0.9% af beløbet.

Skriver ikke tallet her, men er så stort at det meget tydeligt er en tastefejl, så håber på det bedste.

Hvordan kommer jeg ud af den? Tager ud til SKAT så snart de åbner imorgen og forklarer situationen, men frygter lidt at jeg alligevel ender med at betale rykker gebyret eller ikke kan slippe af med den regning  - har hverken penge til regningen eller rykker gebyret?

Håber der er nogen kan kan hjælpe lidt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg:
Hvordan kommer jeg ud af den? Tager ud til SKAT så snart de åbner imorgen og forklarer situationen, men frygter lidt at jeg alligevel ender med at betale rykker gebyret eller ikke kan slippe af med den regning  - har hverken penge til regningen eller rykker gebyret?

Lyder som en god ide. Mød op giv en forklaring - beklag lidt og lov at være mere opmærksom næste gang....  I de fleste tilfælde vil du kunne tale dig ud af fejlen, som jo var tilsigtet...

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

De 0,9% er ikke et rykkergebyr men standardrenten for at betale for sent (0,9% pr. påbegyndt måned). Renten skal udmåles af den faktiske gæld.

Det vil sige, at du lave en efterangivelse til SKAT. Når den så er registreret, så skal renten også nedsættes til det, du har betalt for sent - og det er jo nul.

Grundlæggende kan du godt bare sende efterangivelsen med posten, men for din egen sjælefreds skyld kan det måske være en meget god ide at fremmøde personligt.

Du skal se, du får nok en kop kaffe og et godt grin derude.

SKAT - eller rettere sagt toldvæsenet - kender faktisk godt humlen.

For maaaaaaaaaaaaange år siden, sad Toldvæsenets medarbejdere og tastede udførselsangivelser. Tasteturet havde tre "nul-knapper". En med ét nul, én med to nuller og én med tre nuller.

På et tidspunkt stod Poul Schlüter frem og fortalte at "bøtten var vendt" - Danmark havde overskud på handelsbalancen.

Niksen biksen. En medarbejder fra Toldvæsenet havde ramt forkert og trykket på tasten med tre nuller nogle gange i stedet for tasten med ét nul ved indtastningen af en udførselsangivelse.

Så vidt jeg husker - blev det ikke markedsført lige så intensivt at det var en fejl.

Hvorfor jeg fortæller historien - fordi jeg aner en svag panik mellem linjerne. Det mener jeg ikke du har grund til - og der kan anden en lille historie fra den virkelige verden somme tider være med til at lægge lidt låg på.

Nyd du bare din aften - jeg kan ikke se, du har noget at frygte.

Vh
Lars 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville heller ikke frygte noget. Du kan kommunikere fejlen til dem over skat.dk kommunikation - OG jeg tror også for at du skal få ro, at du lige tager der ud og forklarer fejlen. Der er ikke noget bordet fanger i det der er sket, og de skal nok vise forståelse,

Jeg kom for sent med a-skat for nogle dage siden for selskabet. Den gik via PBS, men min banks reg. nummer var ændret, så uden jeg fik advis, røg den retur ubetalt til skat. Så snart jeg så det, beklagede jeg og skat sagde med det samme, at det kunne ske, og det jo ikke var tilsigtet, så jeg skulle bare lige betale via en OCE linje til netbank (identifikation) det korrekte, så holdt hun hos skat øje med den og slettede renter så snart den var der.

No worry vil jeg sige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)