Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Amino''s

Jeg går i planlægningsfasen på et nyt projekt, men mangler et firmanavn - Jeg er totalt på bar bund...
Håber derfor i kan hjælpe mig på rette vej

Jeg går med planer om at starte en webshop med salg af dvd film, osv

Navnet skal være ikke-generisk (dvs ikke fortælle noget om hvad vi sælger).
Skal være ledigt som .dk, og gerne også .com

På forhånd tak :)

Fortsat god weekend

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Ikke meget at gå efter... Men her er lige et "ord", som jeg synes er lidt sjovt at smage på:

"diddely"

Udtales måske engelsk. Ledigt umiddelbart som .dk og .com

Prøv at sige et et par gange efter hinanden - måske tilføj endelsen "doo" bare for ordets skyld... Mit forslag er dog uden "doo".


Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter,

Meget sjovt forslag - Må lige prøve at sige det et par gange.

Jeg ved godt der ikke er meget at gå efter, sådan umiddelbart... Men grunden til at det skal være ikke-generisk, er at jeg navnet så også kan bruges i udlandet, og samtidig hvis jeg finder på at udvide sortimentet med f.eks musik og bøger... Det gælder jo om at holde mulighederne åbne :)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Når man tænker på andre kendte firmaer online - og så spekulere i hvordan hulen der er kommet frem til det navn, ja så listen nærmest uendelig af muligheder... hvorfor hedder Ebay Ebay... og QXL QXL...

Prøv at danne et firmanavn udfra forskellige kombinationer; det kan være det latinske eller engelske navn for dit stjernetegn... det kan være du rent faktisk har et kæledyr i huset, som har et sjovt eller catchy navn som kan bruges... tænk evt. tilbage på "dine unge dage"; havde du et øgenavn/kælenavn, kaldenavn...?

Eks. blev jeg en overgang i "mine unge dage" kaldt "Dr. Driver", fordi min daværende BMW dengang tog sig bedst ud når vi var rundt i weekenden og støve visse "elementer" op ;-)
Mit stjernetegn, i engelsk udtale ligger navn til min reg. hos dem med fire bogstaver der starter med s og slutter på t...
Min gamle yndlingskat hed "Knurrs" - oplagt navn hvis jeg nogensinde skal sælge kattemad ;-)

Hva´ med at kalde din butik for "McDot"....? ;-)

MVH


Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)