Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler bare pengene - men hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer.

I løbet af det sidste år har jeg, på højtryk, arbejdet på at starte min egen virksomhed. Alt er på plads, også alligevel ikke helt for nu døjer jeg med finansieringen af min opstart.

Virksomheden er en online tøj/udstyrsforretning, med henblik på egenproduktion af nicheprodukt(som jeg ikke vil komme nærmere ind på i et åbent forum:)) Målgruppen er ung med interesse i actionsportsgrene(ski, snowboard, surfing, skating osv.) og jeg mener jeg har fundet en, stadig uset måde at gøre tingene på.

Det jeg har brugt det sidste års tid på er, mere bestemt, at få aftaler på plads med alle mine leverandøre samt få planlagt en rentabel og professionel webløsning med min programmør. Udover det mere praktiske med selve hjemmesiden, leveringer og salg, så har jeg naturligvis brugt meget tid på budgetteringen for at være helt sikker på hvad min startkapital skal lyde på.

Det er så her jeg er nået til. Jeg har selv en lille opsparing, og ville da godt selv kunne spare pengene sammen over en længere periode, men vil hellere benytte mig af anden slags finansiering for at komme hurtigere i gang. Efter at have regnet på tallene, sammen med min revisor, er vi kommet frem til at penge vil kunne være betalt tilbage efter 1 ½ år.

Beløbet er på 190.000 kr.

Jeg håber på der er nogle flinke mennesker, som måske har stået i samme situation som mig, eller som ved en helt masse og finansieringsmuligheder.

På forhånd tak,

Rasmus Nielsen

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag et lån i banken :) ?

/Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne invitere dine venner/famlie til et lille møde og spørge dem om hjælp.

Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke er mere bidt af ideen om mange investorer som den bar på facebook.

Hvis jeg skulle starte en virksomhed hvor jeg manglede penge, ville jeg prøve med at få folk til at indskyde 5-10 t.kr. hver.

Og på den anden side, kunne jeg nemt finde på at smide ovenstående beløb i et projekt, hvis jeg troede på det :)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:
Hvis jeg skulle starte en virksomhed hvor jeg manglede penge, ville jeg prøve med at få folk til at indskyde 5-10 t.kr. hver.

Du ved godt han skrev 190.000 ikke ? :-) Det er mange 5 og 10 kr :D

Go mandag.

/Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

iMediaMan:

Next.man:
Hvis jeg skulle starte en virksomhed hvor jeg manglede penge, ville jeg prøve med at få folk til at indskyde 5-10 t.kr. hver.

Du ved godt han skrev 190.000 ikke ? :-) Det er mange 5 og 10 kr :D

Go mandag.

/Emil

Hej Emil. Jo det så jeg godt. Men hvis du kigger skriver jeg 5-10 t.kr. Det er 5.000 - 10.000 ;).

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skriver slet ingenting omkring tidsplan, markedsføringsplan og virksomhedsplan.

Hvis du bare har lavet et budget, er jeg ikke så sikker på at bankerne vil være med.
Har de ikke spurgt efter beskrivelser?

Du er bedre stillet med alle 3 overstående planer. Gennemtænkt dem og skriv dem ned til mindste detalje - og lad nu være med at komme med en virksomhedsplan på ½ A4 side. Det er set før og så bliver du høfligt, men bestemt, afvist.

Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dommeren,

Nej jeg er godt klar over at jeg ikke skriver noget om disse ting. Denne tråd er ikke ment som et opslag til pengemænd, men derimod som en interesse i hvad andre har af erfaringer.

Jeg har meget udførligt udarbejdet min forretningsplan, markedsføringsstrategier, markedskoncentrationer, vision, mission og mål osv., og som jeg skriver så har jeg nu brugt et års tid på dette

Jeg er godt klar over hvad man skal gøre i forhold til at gå ned i banken og spørge efter penge, men er nysgerrig for at vide hvad andre har gjort i samme situation, men tak for svaret.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)