Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms hjælp jeg er en klovn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp

Jeg har lagt startbalancer ind pr. 30.06.2011 fra et gammelt regnskabssystem i Summasumarum , som jeg begyndte med i juli. Jeg har også lagt de korrekte moms saldi ind. Jeg har afregnet med skat og fået moms tilbage for 2. kvartal. 

Jeg har desværre efterfølgende kludret i det så mine momskonti er blevet forkerte fordi jeg har forsøgt at rette, men det blev det bare værre af.  Forkerte datoer m.m.

Nu har  konto 66900 (momsafregning)  en kreditsaldo på 56.250 og Skyldig moms siger kredit  58.441.57.. Når jeg trækker momsangivelsen  fra 01.07  til dato ( balance på 66100 og 66200 ) viser den at jeg skylder skat 2.190 i indeværende periode, dette tal er korrekt så vidt jeg kan se.

Hvordan får jeg udlignet denne skyldige moms ?  som vel skyldes posteringsfejl ? Saldoen er den samme om jeg trækker hele regnskabsperioden eller kun fra 01.07 - til dato.

Hvis nogen kan hjælpe vil det redde min dag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv ikke så stiv i det - men umiddelbart er de 2.190 jo de 58.441,57 - de 56.250 og så burde det virke hvis du kører en FUNKTIONER - OPDATER MOMSKONTI.

FØRST tag sikkerhedskopi og noter filplacering og tidspunkt så du kan komme tilbage igen.,

Så prøv funktioner og opdater momskonti - så laver den en kasseklade til dig.

Tag så SIMULER og se om de forskellige momskonti går i 0 og bare efterlader de 2.190 kr tilbage som skyldig moms for kvartal 3 samlet

Erkender gerne at jeg ikke helt forstod den med at begge de store konti var i kredit, men hvis du tager sikkerhedskopi inden (eller lader være at bogføre hvis ikke simuleringen viser det du ønsker - nemlig at kun de 2.190 står tilbage som sum af købs og salgsmoms) - så sker der jo ikke noget for dig ved at prøve

Alternativt - VENT til en ekspert forhåbentlig svarer bedre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - det kastede lys over problemet, jeg har en gang før prøvet at bruge momsfunktionen, men jeg vil forsøge igen og se om jeg har bedre overblik nu. Men jeg simulerer først !!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)