Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DROPSHIPPING - Hvilken betalingsordning er bedst for mig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har startet min egen virksomhed med salg af kampsportsudstyr på nettet via min egen webshop.
Shoppen er designet færdig, men endnu ikke lanceret, da jeg mangler at få svar på det sidste 'problem'.

Jeg skal have fundet ud af den bedste, billigste og selvfølgelig en lovlig løsning på betalingen mellem mine kunder, min leverandør og jeg.

De to løsninger jeg har undersøgt med dropshipping er:

1:

  • Kunden køber hos mig.
  • Jeg modtager ordren og vidersender den til min leverandør
  • Betalingsinformationer (såsom kortnummer osv.) bliver indtastet på min side, men er integreret med min leverandør, så betalinger ryger direkte ind på hans konto. (Dette er muligt og simpelt at lave)
  • Leverandøren sender varerne direkte til kunden.
  • Min leverandør overfører den kommission vi har aftalt til mig.

2:

  • Kunden køber hos mig.
  • Jeg modtager pengene og ordren.
  • Jeg sender ordren videre til min leverandør.
  • Min leverandør sender varerne direkte til kunde.
  • Min leverandør trækker pengene minus min kommission fra min faste konto hos ham.

Der er en masse fordele ved den første løsning, da jeg undgår en masse udgifter som månedlig PBS-gebyr, transaktionsgebyr, Betalingskort-gebyr osv. Jeg undgår også at skulle indberette moms fra hvert salg og jeg har mindre jeg skal lave af administrativt arbejde.
Så hvorfor vælger jeg ikke den første løsning? Fordi ifølge PBS(NETS) er det ikke lovligt......
Det er ikke lovligt hvis kontoen hvor kundens penge bliver sat ind og domænet på siden ikke er ejet af samme CVR-nr. Og det er det ikke i første løsning, da integrationen med min leverandørs shop vil gøre at kontoen er ejet af hans CVR og domænet på siden er ejet af mit CVR.

Så.. Jeg vil høre jer, om I kender en bedre løsning end 2. løsning eller måske en blanding af 1. og 2?

Jeg ønsker selvfølgelig at gøre det så simpelt og billigt for mig selv som muligt. :)

Jeg glæder mig til at høre jeres erfaring og råd!

Send eventuelt en PM.

Med venlig hilsen

Casper

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Snup 2'eren, - så kan du skifte leverandøren ud en dag hvis du vil ! :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Uanset hvilken metode du vælger så er DU sælgeren overfor kunden og DU skal regne moms for dit salg.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)