Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personbeskatning ift. dansk holdingselskab (som udenlandsdansker)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan besvare.

Lad os antage at jeg ejer et dansk holdingselskab (ApS) 100%. Efter 6 år sælger mit holdingselskab datterselskabet (et ApS, som tidl. var 100% ejet af mig), hvorefter udbyttet bliver overdraget til holdingselskabet - skattefrit / ift. personbeskatning.

Som dansk statsborger vælger jeg at fraflytte Danmark fuldstændigt, med henblik på ikke at være skattepligtig i Danmark. Kan jeg så vælge at blive personbeskattet af min danske holding-formue i mit nye land / fx. Monaco - eller vil SKAT kræve en del af kagen?

På forhånd tak!

Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige nævnes, at det er med henblik på at blive i udenlandet - og IKKE komme tilbage.

Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg husker og ved så skal du, når du vælger at fraflytte landet, opgøre hvor meget kapital du har mv., og betale skat af det beløb du mangler. Når du så flytter til udlandet starter du med at opgøre hvor meget du tager med dig, så de kan se hvor meget du bør være blevet beskattet af givet at du engang flytter igen. Dog må du ej hænge mig op på det - det kommer fra en fjern lektion i Skatteret på cand.merc studiet.
Ved lejlighed skal jeg prøve at slå det op :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ONE:

Det skal lige nævnes, at det er med henblik på at blive i udenlandet - og IKKE komme tilbage.

Hvis du vælger at starte et selskab i det land du tilflytter til, som er 100% ejet af dit danske ApS, mon så ikke du kan skyde kapital ind i dit nye selskab, som har dig ansat ?

Jeg er ikke sikker, det er blot en tanke. I princippet skal man jo betale skat i det land, hvor i man tjener dem - så din løsning skal være kreativ, men lovlig, hvis den skal kunne lade sig gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Beskatningssted for dit danske holdingselskab må være DK......fast driftssted.

Såfremt du stifter et 100% ejet DS i udlandet...må der være DBO-aftaler, der kommer ind

i billedet.

Check om DK har aftaler med det land du ønsker dit DS oprettet i, og find ud af hvilken skatte-

lempelser der gælder iflg. DBO-aftalen.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)