Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af AER, AES, Finansieringsbidrag og Barsel.dk?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig, hvor jeg bogfører AER, AES, Finansieringsbidrag og Barsel.dk? Har lidt problemer med at finde passende konti i firmaets kontoplan. Har fundet to, jeg går ud fra skal debiteres: "DA Barsel" og "ATP Finansieringsbidrag", men hvad med AER og AES? Skal jeg oprette nye konti til de to, eller går de ind under noget af det andet? Og er det nok at modpostere (kreditere) bankkontoen, eller skal der konteres noget i forhold til ATP, når beløbene nu er beregnet på baggrund af indbetalt ATP?  På forhånd tak for hjælpen Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Jeg kaster glad det hele ind på en konto, som jeg har døbt 'sociale bidrag'. Der er ingen grund i hele verden til at sprede det ud på forskellige konti.

/Smile HanneF

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

... og ja; debitere kontoen 'sociale bidrag' eller lignende og kreditere bank

/Smile HanneF

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanne.

Tak for dit svar. Jeg kan godt se din logik.

Jeg tror, jeg laver et kompromis og bruger de to konti, der allerede er i kontoplanen og så opretter jeg en fælles for AES og AER.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet en konto i min kontoplan, der hedder "offentlige plyndringsordninger", hvor jeg bogfører den slags - min revisor griner ad det, men har ellers ingen kommentarer. Der behøves ingen opdeling på forskellige konti til de forskellige poster.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)