Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Side fra 2006 vs Nyt domæne med bedre navn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi står i en situation, hvor vi vil til at satse mere på en bestemt produktgruppe.

Valget står i mellem at holde produktgruppen på vores nuværende domæne, som har kørt siden 2006, eller skifte over på et nyt domæne, som passer bedre til vores produktgruppe.

Vi har xxxxxxxx.dk, som har kørt siden 2006

- Ingen decideret link-building, men nogle indgående links igennem tiden.
- Google PR på 3
- Nyhedsliste på omkring 500
- Forskellige varegrupper der her lidt med hinanden at gøre

Vi vil dog gerne satse mere på en produktgruppe og køber derfor xxxx-keyword.dk

- Ca 250 på nyhedslisten har købt denne varegruppe
- 75% af omsætningen kommer fra denne varegruppe


For og imod:

Nuværende domæne:

+ Der er en vis sammenhæng mellem produkterne på nuværende domæne. Man vil derfor udelukke muligheden for at kunden kan lægge flere forskellige varegrupper i kurven. (Det sker dog yderst sjældent)
+ Vi kan bruge de 500 på nyhedslisten i vores markedsføring.
+ Vi kan lettere udvide med flere varegrupper.
+ Vi har allerede flere top placeringer i google
- Vi har svært ved at markedsføre os direkte til kunderne, da folk køber forskellige produktkategorier
- Vores målgruppe inden for den omtalte produktgruppe er mindre, da domæne navnet kan skramme folk væk.
- Siden henvender sig bredt, i stedet for målrettet mod en produktgruppe.
- Domænenavnet indeholder ingen af vores keywords

Nyt domæne:

+ Vi kan markedsføre os direkte til målgruppen med produkter de er interesseret i
+ Vi kan designe siden til kun at indeholde information der er interessant for målgruppen.
+ Domænenavnet indeholder flere af vores keywords.
- At opdele produktgrupperne begrænser mulighederne for salg i andre produktgrupper.
- Vi skal starte forfra med SEO på det nye domæne
- Det er tvivlsomt om vi kan/må bruge kunderne på nyhedslisten på det nye domæne.

Hvad vil amino anbefale?


På forhånd tak

Salg af caps og kasketter på Capstore.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med at redirecte (301) trafik (og linkværdi) fra gammelt domæne med en vis trustrank til det nye domæne?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Hvad med at redirecte (301) trafik (og linkværdi) fra gammelt domæne med en vis trustrank til det nye domæne?

Tak for svaret. Jeg tror det vil skabe et problem, hvis folk går ind på et domæne, og ender på et andet domæne?

Er der andre der har forslag eller anbefalinger?

Salg af caps og kasketter på Capstore.dk

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke jeres branche og jeres keywords - og den dermedfølgende konkurrence - men som du udlægger fakta, ville jeg tage det det nye domæne og 301 redirecte (hele) det gamle hertil, som Kasper skriver.

Problematikken med at folk går ind på ét domæne og bliver redirected til et andet, er ofte mere forhøjet selvopfattelse end alt andet. Medmindre selvfølgelig at I har et meget stærk brandt, hvilket jeg imidlertid ikke fornemmer ud fra dit spørgsmål.

Husk på at de fleste internauter næsten ikke ved, hvad de foretager sig (det er en kendsgerning) - og i lyset heraf er en 301 redirect overhovedet intet problem. Med tiden vil folk oven i hatten vænne sig til det nye domæne; og hvis ikke: who cares...

/JG

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv prøvet det, da jeg skiftede navnet på min malershop, fra Malerbiksen til Maler-maling.dk

Du siger domænet er fra 2006. Hvis siden også er der fra, kan det have en seo fordel at få en ny, som har en renere kodning og mulighed for pæne url`er osv.

Hvis I samtidig lave 301 og skriver ud til Jeres 500 mailmodtagere, at I skifter navn, eller laver en side, bare med det ene produkt, så ved dine gamle kunder det jo, og så sker der ikke noget ved det.

Vi var lidt nede i ca. 3 mdr. men med Adwords gjorde det ikke så meget, og med den nye maler-maling.dk ligger vi helt i top på det hele næsten, og det tager ingen tid at få en ny side op i toppen af google, så den må være godt kodet, samt vi har pæne urls og har mere fokus på seo nu, end vi havde før.

Så jeg vil sige; skift navn nu!

Mvh

Michael Haahr

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville bruge denne kode. det er en 301 med delay og vis du så laver noget tekst der forteller i er flyttet til nyt domain så går det nok

<?php
$delay
= 15; //seconds
sleep($delay);
header('HTTP/1.1 301 Moved Permanently');
header("Location: http://www.Din-side-her.dk");
?>

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim:

jeg ville bruge denne kode. det er en 301 med delay og vis du så laver noget tekst der forteller i er flyttet til nyt domain så går det nok

Jeg vil i den grad fraråde at bruge sådan noget delay-funktion på en viderestilling. Hvis brugerne mødes af en tekst, der ikke helt matcher det forventede, risikerer man, at flere af dem når at klikke væk, før viderestillingen sker. (Med mindre selvfølgelig, at man har en helt unik tjeneste, loyale brugere osv.).

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. De fleste jeg har snakket med, er enige med jer.

Efter jeg har undersøgt det lidt mere, så skal vi nok have et navn der dækker lidt bredere end det specifikke keyword.

Hvad er jeres erfaringer med at lave landingpages på keyword-domæner og så linke til hoveddomænet?

F.eks: (for at holde os i frugteksemplet)

Hoveddomæne: banenbutikken.dk

Keywords-domæner:

- banensmoothie.dk
- Bananasplit.dk
- sundt-frugt.dk
Osv.

På keywords-domænerne vil jeg så skabe noget interessant indhold, der passer til keyword, og linke til hoveddomænet.

Det kræver en del arbejde at lave undersiderne, men er det arbejdet værd?

På forhånd tak,

Salg af caps og kasketter på Capstore.dk

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Juul Madsen:

På keywords-domænerne vil jeg så skabe noget interessant indhold, der passer til keyword, og linke til hoveddomænet.

Det kræver en del arbejde at lave undersiderne, men er det arbejdet værd?

Det nemmeste (SEO-mæssigt) er klart at koncentrere sig om 1 domæne - og så prøve at få domæne/banansmoothie + domæne/bananasplit + domæne/sund-frugt til at rangere. Herved er alle kræfter samlet på samme domæne.

Men alt afhænger af den enkelte situation; i nogle tilfælde kan det være meget svært at vurdere, om det kan betale sig at have flere domæner end ét - men for det meste er ét domæne den optimale løsning.

Hvis du smider en URL eller et keyword, er det væsentligt nemmere at forholde sig til konkurrencen i din branche.

/JG

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)