Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugerstyrelsens "magt"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Har en afgørelse fra forbrugerstyrelsen overhovedet nogen juridisk bindlighed?

Jeg har en sag som er ca. et år gammel, som jeg troede var lukket, - hvor de lige er begyndt at genoptage den, - og jeg orker det næsten ikke.

Hvis forbrugerstyrelsen ikke har nogen reel magt, så kan jeg måske i virkeligheden ignorere deres henvendelse, og i stedet imødekomme en reel stævning såfremt forbrugeren mener det seriøst ?

For god ordens skyld skal nævnes at det drejer sig om et 40" fladskærms-tv til 8.000kr, hvor der ved en fejl var udeladt et nul i webshoppen, hvor han så læner sig op af i god tro at lagt bestilling, - og sidenhen modtaget en, hold nu fast, ordrebekræftelse på - 800kr. De 800kr blev aldrig hævet på kundens kort og han fik med det samme at vide at ordren var anulleret grundet prisfejl.

Med venlig hilsen

Jørgen Olsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Hvis forbrugerstyrelsen ikke har nogen reel magt, så kan jeg måske i virkeligheden ignorere deres henvendelse, og i stedet imødekomme en reel stævning såfremt forbrugeren mener det seriøst ?

Hvorfor vil du vente til stævningen kommer? Det er jo bare at trække sagen ud, du ender med at tabe den.

Hvis forbrugerstyrelsen har givet/giver kunden ret. Og du ikke efterlever det, så hjælper forbrugerstyrelsen kunden ved domstolene. Det vil sige at det er omkostningfrit for kunden. 

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-klagemuligheder/saadanklagerdu/klagtilforbrugerklagenaevnet/Tvangsfuldbyrdelse?tc=16F5FC6253B742199D45CFE928DC82CC

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)