Jeg har arbejdet hårdt med SEO på vores forretningsside. For nyligt kom jeg på den magiske 10. plads (Side 1) på det hårdste keyword for os. (Der er stor konkurrence på ordet) Det var vores landingpage med det specifikke produkt der ramte pladsen. Idag kan jeg se at jeg ikke længre har 10. pladsen. Vi ligger nu nummer 7 MEN det er ikke længre med vores landingpage, men med vores forside - og så er det et GP resultat, det vil sige at vi har en knappenål samt et link til "stedsiden" samt til vores anmeldelser. Det skader mig ikke, da man stadig kommer til vores side ved at trykke på resultatet, medmindre man trykker på "Stedside" - Men den er nu også udfyldt ret godt, så kunderne skal nok komme videre. Men det ærgre mig at det ikke længer er min landing page, men forsiden kunderne rammer. Er der nogle der har observeret om det er en ændring i Google's resultatvisning? Det ligner at nummer 1 også har fået GP på, og også er ændret fra landing page til forside. |
De har eksperimenteret med Google Places i lang tid, alt for lang tid nu. De burde snart kunne finde ud af hvad de vil med det. Og ja resultaterne svinger meget.
Jeg har dog på nogle søgninger både 1 pladsen organisk med min landingpage og 1 pladsen på G Places ( samnmenlagt nr 1 og 3 på en given søgning), så det kan lade sig gøre. Men at skulle forklare hvad Google har tænkt sig med Places, det kan jeg ikke :-)
Det svinger simpelthen for meget, og alt for mange af deres resultater er misvisende : har ingen hjemmeside, hører ikke hjemme i den by som den burde og sælger nogle gange slet ikke det produkt som du søgte efter.
Det er muligvis kun i de brancher som jeg har tjekket..