Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad virker bedst som URL?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Undskyld Lasse !

Den forstå jeg ikke ?

Er f.eks. Råd & Mal som firmanavn det rigtige URL eller domæne www.raad-mal.dk  ? eller ?

Ingen grund til at undskylde, Ib.

Du kan ikke bruge &-tegnet i et domænenavn, men hvis spørgsmål lød om "raadmal.dk" eller "raad-mal.dk" er det bedste valg, så er svaret at du ligeså godt kan bruge førstnævnte, hvis du hellere vil det, da Google sagtens kan tyde de to ord i domænet.

Den er dog lidt mere kryptisk i dit tilfælde, da Google ikke læser ae, ao, aa som æ, ø, å i domæner. Og forstå mig ret: Jeg vil bestemt ikke anbefale, at du ændrer raad-mal.dk til raadmal.dk nu, men hvis jeg havde valget imellem eksempelvis billigmaler.dk og billig-maler.dk til en ny side, så valgte jeg billigmaler.dk (og registrerede den anden, som jeg ville videredirigere til billigmaler.dk, så andre ikke kan snuppe den).

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse H. Kristiansen:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Undskyld Lasse !

Den forstå jeg ikke ?

Er f.eks. Råd & Mal som firmanavn det rigtige URL eller domæne www.raad-mal.dk  ? eller ?

Ingen grund til at undskylde, Ib.

Du kan ikke bruge &-tegnet i et domænenavn, men hvis spørgsmål lød om "raadmal.dk" eller "raad-mal.dk" er det bedste valg, så er svaret at du ligeså godt kan bruge førstnævnte, hvis du hellere vil det, da Google sagtens kan tyde de to ord i domænet.

Den er dog lidt mere kryptisk i dit tilfælde, da Google ikke læser ae, ao, aa som æ, ø, å i domæner. Og forstå mig ret: Jeg vil bestemt ikke anbefale, at du ændrer raad-mal.dk til raadmal.dk nu, men hvis jeg havde valget imellem eksempelvis billigmaler.dk og billig-maler.dk til en ny side, så valgte jeg billigmaler.dk (og registrerede den anden, som jeg ville videredirigere til billigmaler.dk, så andre ikke kan snuppe den).

Er det ikke noget volapyk? Google læser IKKE ae, oe og aa som æ, ø og å? Det synes jeg nu ellers mine undersøgelser viser at de gør.

I den rigtige sammenhæng vel og mærke!

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

Er det ikke noget volapyk? Google læser IKKE ae, oe og aa som æ, ø og å? Det synes jeg nu ellers mine undersøgelser viser at de gør.

I den rigtige sammenhæng vel og mærke!

Kan du nævne et par queries fra din undersøgelse?

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Først og fremmest hedder det egentlig ikke en URL, men et domæne.

Hvorfor må han ikke kaldet det URL?

Domænenavnet er en del af URL'en. 

Med venlig hilsen
Bastian 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bastian:

KTJ-Media.dk:

Først og fremmest hedder det egentlig ikke en URL, men et domæne.

Hvorfor må han ikke kaldet det?

Domænenavnet er en del af URL'en. 

Med venlig hilsen
Bastian 

Det der bliver spurgt til her i denne tråd er ikke urlen, men domænet. Det er korrekt at domænet er en del af urlen. men når man siger url, mener man også det der kommer efter domænet, man siger ikke URL om domænet, når det er det man mener.

Du ville heller ikke gå til en webhoteludbyder og spørge, kan man købe en url hos jer :) du ville nok sige kan man købe et domæne hos jer :)

du kan evt læse lidt mere om hvad er en url og måske også hvad er et domæne

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse H. Kristiansen:

Morten Madsen:

Er det ikke noget volapyk? Google læser IKKE ae, oe og aa som æ, ø og å? Det synes jeg nu ellers mine undersøgelser viser at de gør.

I den rigtige sammenhæng vel og mærke!

Kan du nævne et par queries fra din undersøgelse?

det er meget simpelt, prøv at lave en søgning selv på ord med æøå i, og du vil se at de domæner hvor de er repræsenteret af de fonetiske tegn, vil blive fremhævet, og det samme vil dem hvor æøå er i domænet. prøv fx mæglerne, domæne ja prøv selv ;)

Google har i mange år vidst at ae, oe og aa repræsenterer æøå i vores sprog. det giver nu også mening hvis man kigger på hvordan vi selv gjorde før i tiden. så skulle det være underligt hvis Google ikke kunne læse det.

Jeg vil vende den om og sige, det er dig der kommer med den påstand at de ikke kan, det vil jeg da gerne se noget der underbygger det du siger.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
det er meget simpelt, prøv at lave en søgning selv på ord med æøå i, og du vil se at de domæner hvor de er repræsenteret af de fonetiske tegn, vil blive fremhævet, og det samme vil dem hvor æøå er i domænet. prøv fx mæglerne, domæne ja prøv selv ;)


Jo tak, jeg er ikke født i går. Jeg lavede en stribe testsøgninger i går, hvor jeg ikke fandt frem til et eneste eksempel, hvor ord med ae, ao, aa blev fremhævet i domænet, men der var ingen eksakt match domæner imellem.

Du har ret, så Ib: Beklager! :-)

Af ren interesse: Har du et eller flere eksempler på søgninger, hvor ord i et ikke-eksakt match domæne bliver fremhævet?

Uden at have testet et hav af søgninger lader det umiddelbart til, at det kun er ved eksakt match domæner ordene bliver fremhævet. Og i øvrigt hvor domænet har indgående links med den eksakte ankertekst.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse H. Kristiansen:
Af ren interesse: Har du et eller flere eksempler på søgninger, hvor ord i et ikke-eksakt match domæne bliver fremhævet?

Uden at have testet et hav af søgninger lader det umiddelbart til, at det kun er ved eksakt match domæner ordene bliver fremhævet. Og i øvrigt hvor domænet har indgående links med den eksakte ankertekst.
tag et kig på søgningen mægler, der vil domæner som realmaeglerne.dk etc. blive fremhævet, og læg endnu mere mærke til at Google , selvom jeg søger på mægler, fremhæver ordet maeglerne, maeglere, altså i flertal.

Så nej, det er ikke kun ved eksaktmatch at Google kan læse det. Alt i alt er google klogere end man lige tror, men det betyder samtidig ikke at de ikke kan lave fejl hist og pist. Man kan i de fleste tilfælde gøre endnu mere for at Google får den korrekte forståelse for domænet og hvad det står for, og dermed minimere fejlfortolkninger. Men det er jo det vi alle gør :) nemlig SEO.

Der er ikke noget der tyder på at man skal have backlinks med den eksakte ankertekst, for at ordet bliver fremhævet i domænet. Men det er selvfølgelig vigtigt i forhold til ens placering på ordet. og det giver jo så samtidig også en højere forståelse for domænets emne(r). En hurtig test viste mig at et domæne havde ordet fremhævet mens det andet ikke havde, og ingen af dem havde backlinks med den ankertekst.

Alt i alt, læser Google de fonetiske betegnelser som det de er erstatninger for, nemlig æøå.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Så nej, det er ikke kun ved eksaktmatch at Google kan læse det.


Jeg ser det mere som, hvad Google vælger at gøre (og vægte) i stedet for, om hvad Google kan. For flere år siden blev langt flere tilfælde fremhævet. Og de kan sgu stort set, hvad de vil.

KTJ-Media.dk:
Alt i alt, læser Google de fonetiske betegnelser som det de er erstatninger for, nemlig æøå.


Du taler i absolute vendinger om noget, hvor resultaterne varier meget. I nogle tilfælde, ja, men det stadig mere som undtagelsen end reglen.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse H. Kristiansen:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Undskyld Lasse !

Den forstå jeg ikke ?

Er f.eks. Råd & Mal som firmanavn det rigtige URL eller domæne www.raad-mal.dk  ? eller ?

Ingen grund til at undskylde, Ib.

Du kan ikke bruge &-tegnet i et domænenavn, men hvis spørgsmål lød om "raadmal.dk" eller "raad-mal.dk" er det bedste valg, så er svaret at du ligeså godt kan bruge førstnævnte, hvis du hellere vil det, da Google sagtens kan tyde de to ord i domænet.

Den er dog lidt mere kryptisk i dit tilfælde, da Google ikke læser ae, ao, aa som æ, ø, å i domæner. Og forstå mig ret: Jeg vil bestemt ikke anbefale, at du ændrer raad-mal.dk til raadmal.dk nu, men hvis jeg havde valget imellem eksempelvis billigmaler.dk og billig-maler.dk til en ny side, så valgte jeg billigmaler.dk (og registrerede den anden, som jeg ville videredirigere til billigmaler.dk, så andre ikke kan snuppe den).

Yes Tak

 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)