Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Webstedsværktøj og uønskede søgeord

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og er lidt forvirret... Jeg har netop kastet mig over SEO for mit relativt nye site, og i Google Webstedsværktøjer kan jeg blandt andet se, hvilke søgeord, Google mener er relevante for mit site.

Supersmart! Men på listen finder jeg f.eks. Adgangskode, Registrering og andre ord, der optræder på omtrent hver eneste side, men som jo på ingen måde er relevante som søgeord.

Kan man ikke slippe af med de ord på en eller anden måde? Gøre Google opmærksom på, at de ikke har noget med indholdet at gøre...? (Jeg er faktisk lidt overrasket over at der ikke er en lille ”fjern”-knap ud for hvert ord, så man nemt kunne fjerne de ord, der er super irrelevante...)

Eller er det simpelthen fordi jeg endnu ikke har gjort nok ud af at sørge for at de relevante ord (som står i meta tags) for hver side også optræder i indholdet på siden? Eller fordi de relevante ord skal optræde mange flere gange på hver side, så ord som Adgangskode automatisk bliver nedprioriteret...?

Har I nogle kloge ord?


Rie

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Rie Wiberg:

Kan man ikke slippe af med de ord på en eller anden måde?

Det simple svar er: lad være med at have dem i tekstindholdet eller benyt grafik (måske javascript) i stedet for tekst (hvor du ikke ønsker, at ordene skal indgå i den samlede tekstmasse).

Rie Wiberg:
... Eller (er det, red.) fordi de relevante ord skal optræde mange flere gange på hver side, så ord som Adgangskode automatisk bliver nedprioriteret...?

Søgeordsafsnittet i GWT viser nogle af de søgeord, din hjemmeside (samlet set) bliver fundet på. Jeg oplever ikke den viste statistik i Webmaster Tools som særlig retvisende eller nyttig i forhold til et overblik over den samlede tekstmasse på de enkelte URL'er (webadresser). I stedet plejer jeg at se på, hvilke nøgleord der indgår i titel, tekstindhold og ankertekster på den enkelte URL/webside.

Hvis du vil have et overblik over de mest dominerende nøgleord på dine enkelte websider, så kan du eks. benytte et SEO Analyse Værktøj (linket er til et, jeg selv har udviklet).

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah - god ide at skjule ordene på den måde.   Smile

Og tak for dit link! Pludselig ser jeg indholdet på min hjemmeside på en helt anden måde... Der er vist nok at tage fat på - selvom dit værktøj har et noget bedre billede af, hvad min side handler om, end Google Webmasterværktøj.   Wink

Hvor ville det dog være dejlig nemt, hvis Google bare hørte efter metatags og tjekkede at ordene også fandtes i selve indholdet - og så ignorerede resten...   Wink

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Rie Wiberg:

Hvor ville det dog være dejlig nemt, hvis Google bare hørte efter metatags og tjekkede at ordene også fandtes i selve indholdet - og så ignorerede resten...   Wink

Ja, det ville så bare blive en elendig søgemaskine Wink

/JG

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:
Ja, det ville så bare blive en elendig søgemaskine Wink


Haha! Ja, det kan du have ret i...    Wink

Men jeg håber alligevel på at Google hører mere efter mine keywords end deres Webmasterværktøj gør - for det værktøj ignorerer da fuldstændig, hvad jeg har fortalt dem er vigtigt, også selvom ordene også findes i selve teksten på siden... (Jeg spekulerer på, om de helt ignorerer meta tags, eller...?)

Men ok, den lister kun enkeltord, og det er svært at putte "mød nye mennesker" ind i 1 ord... Så det er måske fair nok at der ikke er så mange af de vigtige søgeord/sætninger med på listen.

Men folk søger jo mest på 2 eller 3 ord, så i det hele taget er en liste over enkeltord måske ikke super relevant. Det ville bare være rart at se lidt flere relevante ord på den liste, så jeg ved at Google har fattet, hvad siden handler om...   Wink

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Rie Wiberg:


Men jeg håber alligevel på at Google hører mere efter mine keywords end deres Webmasterværktøj gør ... (Jeg spekulerer på, om de helt ignorerer meta tags, eller...?)

Google ignorerer p.t. meta-keywords (og har gjort det i noget tid). Du kan godt beholde dine meta-keywords (man ved aldrig, om Google finder på at tillægge dem værdi en dag), men jeg vil anbefale dig at bruge krudtet på optimering af tekstindhold og de keywords, du har i selve tekstindholdet.

I <head>-sektionen bør du overvejende fokusere på at skrive nogle gode titler og meta-beskrivelser. Meta-beskrivelserne er i sig selv ikke en ranking-faktor, men da Google i nogle tilfælde viser disse i søgeresultaterne, kan det give en vis værdi i forhold til at få brugeren til at klikke på dit link frem for andres.

Frank Hellerup Madsen (som også er på Amino) har skrevet et blogindlæg om emnet:

Skriv fængende titler og meta descriptions.

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt så...! Jeg har godt hørt rygter om det, men jeg troede at de stadig betød bare lidt...    Tongue Tied

Men tak for kloge ord!!   Big Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)