Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan holder du styr på dine emails?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Smith:

Jeg prøver faktisk også at sortere mine sendte mails i undermapper - efter hvilken kunde/opgave osv. Det tager lidt tid, men det er super prof hvis en kunde ringer. Jeg har hele vores korrespondance foran mig på 1 sek...

Outlook kan indstilles til at placere svarmails i samme mappe, som den mail, man svarer på. På den måde har man hurtigt styr på hele kommunikationen.

1. sortér mails til de rigtige mapper, i den takt, de kommer ind.
2. mails som ikke skal gemmes besvares og slettes med det samme
3. gemmemails besvares fra deres mappe.

Mit mappetræ i Outlook ligner mit mappetræ i "Dokumenter" i sin struktur.
Når jeg når en grænse for mailboxens størrelse, køber jeg mere plads. :-)

mvh Hans

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 196
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marcel Fuursted:

Nu bruger jeg selv Macbook Pro, godt nok - men sådan som jeg gør, hvis jeg overhovedet ikke kan besvare mailen eller løse den her og nu; jeg trækker mailen (fra programmet Mail.app) over i kalenderen (iCal.app) på dét tidspunkt hvor jeg lige føler for den skal besvares. Og hvis jeg så ved at der skal undersøges noget, vurderer jeg tiden der skal bruges på det og sætter dette i kalenderen også :)

Faktisk er kalenderen mit overordnede værktøj til forretningen :)

Det var godt nok et smart trick du der kom med Wink

Det vil jeg helt sikkert bruge til at holde styr på mine mails med.

Simon

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Kristensen:

Marcel Fuursted:

Nu bruger jeg selv Macbook Pro, godt nok - men sådan som jeg gør, hvis jeg overhovedet ikke kan besvare mailen eller løse den her og nu; jeg trækker mailen (fra programmet Mail.app) over i kalenderen (iCal.app) på dét tidspunkt hvor jeg lige føler for den skal besvares. Og hvis jeg så ved at der skal undersøges noget, vurderer jeg tiden der skal bruges på det og sætter dette i kalenderen også :)

Faktisk er kalenderen mit overordnede værktøj til forretningen :)

Det var godt nok et smart trick du der kom med Wink

Det vil jeg helt sikkert bruge til at holde styr på mine mails med.

Simon

 

Virker også i Outlook - jeg gør det hele tiden.
De kan også trækkes over i opgaver, hvis du foretrækker det.

Venlig hilsen

Hans

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser mine mails på telefonen. Langt hovedparten kan jeg svare på med det samme. Når der er svaret på dem sletter jeg dem fra telefonen. På den måde er indbakken altid tom. Som Kim Dolleris foreslår, så checker jeg min mail et par gange om dagen, når jeg også har tid til at svare: I praksis; til middag, om eftermiddagen og om aftenen.

Er der mails jeg har et stort behov for at gemme: Fx en aftale om et foredrag, så sender jeg mailen til min notesbog i Evernote, og følger op på den når knægten er gået i seng om aftenen.

På min computer sletter jeg de mails jeg ved jeg ikke skal bruge. Resten bliver liggende i indbakken - og så bruger jeg søgefunktionen til at finde oplysninger tilbage i tiden. Jeg havde tidligere et stort system med en masse mapper, men det medførte mere arbejde og mindre overskuelighed for mig.

Jeg har brugt lidt tid på at luge ud i unødvendige nyhedsbreve mv. Det tog tid, men det har reduceret kraftigt i støjen.

Søren

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Super løsninger!! Sidder selv med en indbakke spækket med hovedsageligt usorterede emails Yes

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Lynggaard:
Nu kommer jeg så, til mit spørgsmål - Har du et trick eller bruger du selv et program / En metode
for at holde styr på alle dine e-mails og beskeder??

Jeg har opdaget at den største tidsrøver er at åbne og lukke samme mail mange gange, så jeg har meget fokus på kun at have fat i hver mail en gang inden jeg beslutter hvad der skal gøres ved den.

Jeg har lavet et lille blogindlæg om at bruge indbakken til opgavestyring, eller mere korrekt hvordan og hvorfor du skal undgå det.

Kort fortalt så har jeg fire muligheder når jeg læser en mail:
Sortér i undermappe til senere behandling
Slet uden at have læst
Læs og: Slet, arkiver, besvar og slet, uddeleger-videresend og slet
Gør nu og slet så.

Selve sorteringen har jeg automatiseret så meget som muligt ved hjælp af regler (i outlook) over i fire mapper:
1. Handling, til ting der kræver at jeg gør noget ved det.
2. Arkiveres, ja den siger sig selv
3. Dagligt nyt, til mails fra maillister jeg gerne vil holdes opdateret på dagligt.
3. Ugenyt, mailllister jeg læser en gang om ugen.

Håber det giver dig inspiration til at få orden i indbakken, og en tom indbakke hver dag :-)

/Brian 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)