Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ved køb af domæne - alder / SEO værdi

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er netop i den sidste fase af et opkøb af et tomt domæne, som en person har haft liggende og samle støv siden 2003.

Spørgsmålet er:

Er der nogen SEO mæssig fordel i at lade domænet stå i oprindelige ejers navn (naturligvis med en kontrakt, der sikrer mig juridisk ejerskab)?

Såfremt domænet havde ligget online, ville jeg endvidere høre om det vurderes at være en fordel at lade domænet blive på sælgers server? Eller, det vil jeg faktisk gerne spørge om alligevel :-)

Mvh.
Nina

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej og nej. At skifte registrantoplysninger på et domæne ændrer intet SEO-mæssigt (i dette tilfælde). Om det ligger på den ene eller anden server er for så vidt også ligegyldigt. Sørg blot for at vælge en server, der fysisk er placeret i det land, som din primære målgruppe befinder sig i. 

Når man taler om domænealder i forhold til SEO, er det primært aktive domæner og inlinks man tænker på. Eksempler på dette kan være:

  • En hjemmeside der er flere år gammel
  • En hjemmeside er et par år gammel og løbende har udgivet nyt indhold
  • Et domæne med ingående links

/JG

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

TUSIND tak for svaret. Jeg er helt med på det du skriver, og havde også en anelse / forhåbning om at det var sådan det forholder sig.

Hav en god dag - allesammen :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)