Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortoldning - Varer fra Kina

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg overvejer at starte en lille net butik der sælger nogle ting og sager ude fra kina.

Jeg har lavet fortoldninger før, da jeg sad som ansat hos et stort speditionsfirma, men der vidste jeg også hvornår godset ankom.

Jeg står nu med en afsender som tilbyder gratis fragt, dette er jo dejligt, men jeg har lige et lille problem, med at skulle udfylde en fortoldningsformular, når jeg A) ikke ved præcis hvad dato den ankommer til dk.

Derud over, de gang hvor jeg har modtaget noget privat fra denne afsender er det leveret hos mig af Post DK, og de sender jo bare en regning til mig hvor jeg skal betale for at de har indfortoldet min vare for at få den udleveret.

Hvordan får jeg den fortoldet inden post dk får fingerne i den?

Nogen der har nogle råd ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For det første skal du være moms og importørgeristreret for lovligt at kunne importere vare til videreslag.

Det vil på ingen måde kunne betale sig selv at stå for fortoldningen da du ikke har alle oplysninger du skal bruge.

 

Mvh

Ravn

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok... Så du mener de 160 kr. til post dk er givet godt ud?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

missytordrup:
Så du mener de 160 kr. til post dk er givet godt ud?

 

Ja naturligvis mener jeg det!  det mener du måske ikke ?

Tilmeldt 29. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv toldservice.dk, de er billige og virker ;)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke gøre det hurtigere og bedre selv til de småpenge.... skynd dig at betale de 160,-og spar dig for en masse bøvl, når det ikke er din hjemmebane.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

for at gøre det nemt for dig skal du finde et shippingfirma herhjemme fra.

lav en aftale med dem og de indfortolder dine ting slf mod betaling.

kina og post passer ikke sammen,det vil give dig alt for mange problemer.

tag på cantonmessen her slut okt,der er en masse der ka friste af det du søger.

held og lykke.

Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har selv stået med samme problem og min første tanke var også hvorfor jeg skulle betale de 160 kr for at de skulle gøre det.

jeg snakkede så både med skat og post danmark og det er ikke lige til selv at gøre det. de 160 kr er goddt givet ud i forhold til den tid det vil tage selv at stå for det.

så lad dem ordne det og brug den tid det ville tage på at få solgt dine vare. det gør jeg selv.;)

iPhoneCentral.dk - Gratis Hjælp, Tips & Tricks mm. Du kan også altid se iPhone priser fra udvalgte teleudbydere.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

dorte kjeldsen:
kina og post passer ikke sammen,det vil give dig alt for mange problemer.

Nu skriver han så at nogle af varene ankommer med Post, så ville det være ret dårlig logistik og tidsspilde at indvoldvere en part mere hos et shippingfirma for at lade dem lave fortoldningen på gods der ankommer med Post, især fordi Post DK har fortoldnings servicen og godset i disse tilfælde som nævnt af trådstarter.

Om Kina og post passer sammen afhænger nok meget af hvad man sender i hvilke mængder.... til nogen sendinger er post genialt til andre passer kurer eller luftfragt sending til og til andre en omgang søfragt. Vi taler kg, vægt, volumen og terminer økonomi osv. der skal tages i betragtning.

Ligemeget hvad skal man altid tænke sig om... Keep it simple! Stick out tongue

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det har du ret i, men som jeg læser det, er  det med tanke om at videre sende til andre og sælge det over nettet så det er nok en større mængde end de 160 kr..der bliver opkrævet i told...så post er fint så længe det er til privat forbrug. men til erhverv er jeg nok ikke enig.

hej med dig.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)