Jeg bygger kun mine betragtninger på de erfaringer, som jeg selv har gjort mig i denne forbindelse, så det kan selvfølgelig sagtens være at jeg har ramt de dårlige eksempler Et par af mine egne konkurrenter har det installeret og her står der ikke noget om åbningstider, men blot "kom og chat med os, hvis du har spørgsmål".. Nu har jeg prøvet at få kontakt på snart alle tænkelige tidspunkter, men de er altid offline og henviser istedet til at man skal sende en mail...Her er det så at jeg mener at kæden hopper af.. Hvis man alligevel aldrig er tilstede, så lad være med at have en sådan service.. I mine øjne giver det en dårlig oplevelse at man har en service, som aldrig eller næsten aldrig er tilrådighed... Jeg som kunde får desværre den tanke at hvis der ikke sidder noget til at chatte med mig, har de så tid til at besvare mine mails ? Men omvendt kan jeg sagtens se at det er smart hvis man har de rette ressourcer til det - og her er det unægteligt lidt nemmere hvis man er en større forretning, som har flere ressourcer at trække på.. Her kan man give kunden en positiv oplevelse af at man er tilstede for dem på de tidspunkter hvor kunden er i butikken. |
Nu har jeg fulgt denne tråd og vil lige komme med erfaringer fra min egen virksomhed.
Vi i YBnet har oprettet en supportafdeling / live help desk, som bliver overvåget af en af vores medarbejdere. Vi svarer kunden i gennemsnit inden for 1 time mellem 8-23. Denne service er vores kunder utrolig glad for.
Håber I kan bruge mine erfaringer.
MVH
Søren Larsen
YBnet