Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvist omkring garanti og misligholdelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Vi har en tvist med en kunde omkring garantien på et produkt. Der er opstået nogle skader, som vi mener er selvforskyldt, men kunden mener det alligevel skal dækkes af garantien. Er det mon muligt at få en uforpligtende vurdering af et kyndigt amino-medlem.

AF åbentlyse årsager kan hele sagen selvfølgelig ikke fremlægges på et offentligt forum, men det kan klares på en PB - så hvis nogen af jer har lyst til at hjælpe en anden Amino'er så vil jeg blive super super super glad Big Smile

Hilsen Morten

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden 6 måneder? Kan du bevise det er kunden, der er skyld i dem? - Hvis ikke står du dårligt såfremt vi taler b2c

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

WideEyes.dk & AAimport.dk:
men kunden mener det alligevel skal dækkes af garantien

Kunden har ikke per. automatik nogen form for garanti, men i henhold til købeloven har de 2 års reklamationsret.  Har du derimod oplyst kunden at de har en eller anden form for garanti er situationen en lidt anden. prøv en gang at undersøge hvad forbrugerrådet skriver om garanti.

 

Mvh

Ravn

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Vi strækker os normalt meget langt m.h.t. garanti og reklamation, fordi vi gerne vil have tilfredse kunder.
En sjælden gang i mellem er der også kunder som stiller helt urimelige krav. I de få tilfælde hvor vi ikke er enige med kunden, kontakter vi forbrugerrådet og følger deres vejledning.

Du kan kontakte forbrugerrådet her http://taenk.dk/kontakt-tænk-forbrugerrådet
De har faktisk været ret flinke til at hjælpe os Smile
Du er også velkommen til at sende mig en PB hvis du vil hører min mening om sagen.

vh
Henrik 

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Anders

Jeg vil helst ikke fortælle for meget konkret her i offentligt rum, men jo - vi har selvfølgeligt tænkt på bevisspørgsmålet.

@ Ravn
Ja det er rigtigt - og jeg har også prøvet med google som min ven, og det har da også hjulpet en del :)

@ Henrik
Ja det gør vi også, og jeg synes bestemt ikke vi har ry for at være urimelige, men der er også en grænse.....

Jeg vidste ikke at forbrugerrådet også var tilgængelig for os som sælgere - troede de kun hjalp / rådgav private....

Hilsen Morten

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at sende en BP,

I min gamle forretning havde vi en del naturlige retur og reklamations sager på lageret i kraft af den høje ordretilgang. Her var der en del tvister.. Her havde jeg selv E-handelsfondens jurister med ind over for at hjælpe med at vi forholdt os rigtigt til hver enkelt situation.

Så det kan være jeg kan genkende din konkrete situation.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Roskilde/København
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Synch Advokater Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en juridisk vurdering af sagen du ønsker, så kan du bare skrive casen til mig - så skal jeg give dig min vurdering af sagen.

Morten Bøgenskjold
Advokat (L), Partner 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)