Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statusbudget

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har arbejdet på en idé i lang tid, og har nu fået skrevet forretningsplan og lagt drifts og likviditetsbudget.
Jeg mangler dog statusbudgettet, som jeg ikke helt forstår idéen i når selskabet ikke eksistere endnu.

Skal jeg skrive ned hvordan jeg "tror" det kommer til at se ud ifht. aktiver og passiver?

Er der evt. nogen der har en skabelon til et statusbudget? Jeg har ikke kunne finde noget på nettet.

Mvh

Jeppe Tue Ishøy

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe

Hvem er det, der forlanger/forventer et statusbudget?

Jeg er ikke engang helt sikker, hvad et statusbudget er? Er det ikke bare en oversigt over de aktiver og passiver, man har? Altså ved opstart af forretning f.eks. at man har en opsparet sum til rådighed, som man planlægger at bruge til firmaet og/eller at man har nogle af driftsmidlerne til rådighed. F.eks. har en bil, man kan bruge, en pc, printer osv?

 

mvh Birte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det er præcis det det er.

Problemet er jo bare at min liste over aktiver og passiver bliver meget lille, da jeg jo ikke er opstartet endnu. (jeg har købt ting som domæne osv.).

Det er Nordea der forlanger et statusbudget i forbindelse med kom-i-gang lån.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok bare fordi jeg ikke har så meget at lægge ind i selskabet. Hvis jeg nu skulle til at starte som landmand så var det lidt anderledes.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket, det hjalp en del :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er min virksomhed helt internetbaseret - hvordan skriver jeg en hjemmeside på i aktiver? Det er en stor post, så den er ikke til at komme udenom. Alle de budgetterede balancer jeg kigger på har noget med biler, varelager osv. at gøre. Det kommer der ikke til at være noget af her. Men en hjemmeside/portal er vel stadig et aktiv?

Og hvad gør man med markedsføring hvis man har lånt til det? For det er jo ikke et decideret aktiv, men det tæller jo stadig med i gælden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)