Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til opstart af egen frisør salon!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sisse,

Jeg vil lige give dig mine tanker med på vejen.

Jeg er tilfældigvis kæreste med en frisør, som fornylig er blevet udlært. Mit kendskab til branchen siger mig, at det at starte som selvstændig frisør, ikke bliver noget guldrandet forretning inden for det førster halve til hele år.

Selvom du tidligere skrev, at ved en overtagelse af eksiterende og etableret salon med tilhørende kundekreds, kunne delvis "sikre" dit indtægtsgrundlag - så mener jeg du er helt forkert på den - desværre.

I frisørbranchen følger kunderne sin frisør, og ikke stedet de bliver klippet. Det er blive klippet er en tillidsfuld affære mellem kunde og frisør, hvor kunden i starten stoler blindt på dine evner. Lever du op til kundens forventninger, har du mulighed for at øge tilliden til dig, og derved skabe dig en fast kunde, og din egen kundeportefølje. 

Mange frisører der ønsker at søge ny arbejdsgiver, kan ikke kun tilbyde sig selv og deres individuelle færdigheder - de tilbyder også en kundegruppe, en masse referencer, som pga. dig som frisør, kan blive en gevinst for arbejdsgiveren.

Min kærestes salon, skiftede i slutningen af hendes læreperiode ejer, hvorefter salonen gik fra at væres total booket med ca 1 mdrs. ventetid konstant (4 ansatte), til at være delvis booket, og hvor der meget hyppigt forekom dage hvor medarbejderne skiftedes til at kigge ud i luften - så lidt var der at lave. Dette har nu resulteret i, at på 6 mdr, er der skåret 2 medarbejdere fra. Og hvorfor så det? I min optik drejer det sig grundlæggende om at frisørerne opbygger en gruppe af faste kunder - selvfølgelig vil du få nye kunder, som vil "prøve" dig, og det er her din mulighed ligger i at bygge din kundeportefølje op - men dette tager tid, og derfor vil jeg bare sige at du skal være varsom med at antage at din indtægt er garanteret, ved at overtage en eksisterende salon :)

Men held og lykke med det hele.

Fra Herlev
Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber det bedste for dig - det skal nok lykkes.

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for du gad at bruge så lang tid på at skrible lt det ned ! :) men du har helt ret i det du siger , det er der ingen tvivl om og man er aldrig stillet nogen garanti på nogen som helst måde i den fag det er en tillidsag med kunder ! men man kan "købe" dem hvilket vil sige at den tidligere ejer skriver under på hun ikke må åbne salon igen inden for 30 km radius de næste 3 år, så man er sikker på  kunderne ikke bare kan tage med , men dy har ret i det du siger :) mange tak :)
Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da så lidt :)

Jeg er udemærket godt klar over at der i alle tilfælde bliver udarbejdet en konkurrenceklausul, som varierer fra tilfælde til tilfælde. Men medmindre ejeren af den salon du overtager, flytter til en anden by, så er 30km urealistisk i kontrakten. Derudover skal du være opmærksom på, at du kun kan lave en konkurrenceklausul med ejeren af salonen, og således ikke de øvrige ansatte. Dvs. køber du en salon med 3 ansatte, så er de 2 øvrige ansatte i sin gode ret til at finde en anden salon at arbejde i, og det vil være en naturlig reaktion, at deres nuværende kunder vil følge med. Den eneste regel der i den sammenhæng, er så vidt jeg ved, at en frisør ikke må fortælle sin kunder hvor hun fortsætter sit arbejde, FØR, hun er helt færdig i den nuværende salon.

Og selvom, vi antager at ejeren af den salon du overtager, flytter 100km væk, eller stopper i faget, og derved på ingen måder kan "stjæle" kunder med sig, så skal du stadig starte fra bunden med at opbygge tillidden. Hvad nu hvis de ikke føler de "klinger" med dig personligt? Hvad vis de ikke kan lide din indretning? Frisørfaget er præget af personlighed, og meningerne om din personlighed kan være mange - og du er ofte ikke herre over hvordan disse meninger skabes.

Men med den rette indstilling til netop det at arbejde med mennesker, og specielt deres tillid, skal det nok lade sig gøre - bare keep in mind - Det tager tid at starte en sund forretning op - ISÆR i denne branche. 

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er jeg 100 procent klar over .. også derfor jeg søger så meget hjælp med alt det der skal planlægges og laves og omkostninger hvis man skulle. så jeg kunne sidde mig ned og se om det er noget jeg tør og kan satse ! det er et rigtig rigtig svært fag . Og det sidste jeg har lyst til er at ha spildt de sidste 3 år på noget jeg brænder så meget for. Men MANGE tak for dine gode råd!

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes instanser i DK, som hjælper dig i gang med alt hvad du har brug for.

De er en del af staten og de kan hjælpe dig med de rigtige værktøjer du har brug for.

Men jeg kan bare ikke lige komme på hvad organisationen hedder. Men hvis du ringer til SKAT, kan de hjælpe dig på vej til denne organisation, så spilder du heller ikke tiden her, med ikke at få de svar du har brug for. Jeg ved det er hyggeligt at få en sludder en gang i mellem.

Det hedder noget med iværksætter rådet, men er ikke sikker. De havde også på deres side en del dokumenter, som du skal bruge i banken. Her på AMINO blev der også tidligere lagt en masse dokument/værktøjer ind, men ved ikke om de stadig er der og om der er noget du kan bruge.

Pas på ikke at skyde dig i foden,ved at lave din egen forretning, med en person som du er afhængig af. Det kan gå meget galt hvis i ikke kan sammen. Det kunne også å rigtigt godt hvis i forstår hinanden.

H&L

Antonio

Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Fra  TIMETOWIN.DK Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :
hejsa


www.Timetowin.dk har mange års erfaringer med virksomhedsstrategi, ledelse og personligt salg, som iværksættere kan drage nytte af. Vi kan give dig præcis den rådgivning, du mangler for at bide dig fast på markedet og for at få succes!
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan vi kan hjælpe dig på vej til succes.

Iværksætter
* Hvilken hjælp kan jeg få til opstart eller vækst?
* Praktisk og teoretisk hjælp til firma – opstart
* Forslag til hvordan du kommer videre
* Netværkskontakt
* Forretningsstrateg
* Markedsføring
* Salg
www.timetowin.dk
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.startvaekst.dk/ er en af de sider du kan hente råd til din videre færden.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)