Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-Branchen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino.

Jeg er ny bruger herinde, og finder det meget spændende at læse en masse forums omkring det at starte en selvstændig virksomhed.

I øjeblikket leger jeg med tanken om at lave en hjemmeside, hvor man kan købe edb udstyr, primært til computer spillere, hvor man kan købe tastaturer, muse, musemåtter m.m.

Hvor meget tror i at det vil koste at starte et mindre firma op, som forhåbentlig kan blive større med årene. Jeg har en del kontakter indenfor computer verdenen, da jeg selv har spillet en del computer, og vil derfor nok kunne skaffe en del kunder igennem der.

Jeg har et lokale til at have et mindre "varerlager". Denne internet side som nok primært kommer til at omhandle IT-Branchen og internetdetail handel, har jeg planer om skal kunne holdes ved siden af en videregående uddannelse, dog er jeg selvfølgelig villig til at smide en masse kræfter i det efter Universitet.

Tror i at dette vil, komme op og køre? Giv gerne ris og ros, og evt. gode råd eller erfaringer, eller hvad i nu har med i bagagen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå dig at sondere terrænet før du begynder at ofre penge på en ny webshop der eventuelt findes 5-10 andre identiske af. Eksempelvis kom jeg med det samme i tanke om http://webdanes.dk da jeg læste dit indlæg. Jeg har aldrig selv købt fra dem, men jeg kan da læse mig frem til på TrustPilot at de er rimelig well going.

Hvis du absolut vil starte webshop som forhandler udstyr til gamere, skal du finde nogle punkter hvor du kan angribe de (muligvis mange) eksisterende webshops. Find din guldfisk, som Thorborg har udtrykt mange gange før. Men det har du jo også selv rig mulighed og evner for at finde, da du tilsyneladende har erfaring med gaming-verdenen.

Så mens du finder konkurrenter og kigger på deres webshops, så led samtidigt efter mangler eller ting som du synes irritere dig og som du synes kan forbedres. For din målgruppe (gamere) bliver sandsynligvis folk der også har din tankegang, da du selv er en gamer (eller hvertfald tidligere, kan jeg læse mig ud fra). Det lukker også op for endnu en mulighed = forhør dig i dit netværk om der er ting de har studset over eller savner ifb. med køb af edb-udstyr, hvad de vægter højest, osv. osv.

Mht. omkostningerne, så er der mange gratis ecommerce systemer (her kan du spare mange penge) og webhosting er meget billigt - nogen leverandører stiller krav til hvor stor værdi du minimum skal have liggende, så derfra kan du også få et fingerpeg om hvor mange resourcer der behøves.

Blot et par råd - håber det kan bruges.
Held og lykke med det! :)

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Holsted
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil anbefale dig at være yderst varsom med varelager til at starte med. Det kan hurtig ende med at du mister penge, når produkterne skiftes ud.

Evt. lav en aftale med en leverandør om at du kan sende direkte fra deres lager, med dig som afsender - på den måde slipper du får fysisk ordrehåndtering, og samtidig brænde inde med et eventuelt lager. Det er en nem faldgruppe som mange desværre falder for.

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg selv personligt venner med ejeren Michael af webdanes. Så jeg ved godt hvordan fungerer, og tænkte noget i stil ala det som Michael har kørende, bare lidt mere omfattende.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)