Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsservice til administration af ejendomme

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg administrere et par ejendomme og jeg døjer med "dårlige betalere" næsten hver måned. I lejekontrakterne indgår en paragraf som siger at man selv skal sørge for at betale huslejen til den første i hvert måned selvom der ikke tilsendes et indbetalingskort. Jeg tror årsagen til at jeg har disse dårlige betalere er fordi at jeg ikke sender en regning hver måned. Det vil jeg meget gerne lave om på i fremtiden og derfor har jeg tænkt mig at indføre Betalingsservice

Er der nogle som har erfaring med at bruge dem? Jeg har været inde og kigge på deres prisliste som i kan finde her:

http://www.pbs.dk/da/produkter/betalingsservice/Pages/priser.aspx

I sidste side af dette dokument har de et eksempel på prisen for at anvende betalingsservice.

http://www.pbs.dk/da/produkter/betalingsservice/Documents/BS_priser_BSweb_DK.pdf

Der er altså omkostninger for alle opkrævninger, om så lejeren er tilmeldt automatisk indbetaling gennem banken eller om lejeren modtager et indbetalingskort. Kan jeg sende denne omkostning videre til lejerne? De fleste regninger jeg har set indeholder et tilsvarende gebyr, men de opkræver ikke gebyret hvis man er tilmeldt automatisk betaling gennem banken. Er det fordi det er ulovligt, eller hvad er årsagen til at de ikke opkræver gebyr for automatisk indbetaling? Det betyder bare at de selv står med regningen som skal betales til Betalingsservice. Kunne jeg evt. opkræve et gebyr i begge tilfælde?

-------------

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej E

Jeg er ikke den store mægler, men min far bruger pbs med de lejligheder han lejer ud, og det virker fint, der tikker penge ind hver Måned :)

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Moneter ApS - regnskab og bogholderi Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Umiddelbart skulle der ikke være noget i vejen for af "læsse" udgiften til PBS over på lejerne.

Men du skal tænke på hvorfor du vil have PBS, er det ikke for at hjælpe dig i din administration, så spørgsmålet er om den "lille" udgift til PBS ikke opvejes af den tid du sparer.

/Karsten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)