Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og moms på 100 mandsklub

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ønsker at få et par svar på nogle spørgsmål vedr. en 100 mandsklub, som vil være med til at skabe indtægt i min kommende virksomhed:

Tanken er, at 100 mandsklubben skal være for 100 interesserede mennesker(surprise!), og koste ca. 2.000-3.000 kr. årligt. Det er for private mennesker. For beløbet er de med til at støtte virksomheden, samt får nogle goder i form af varer, deltagelse i lodtrækninger etc. Alt dette vil ikke have en værdi af 2.000-3.000 kr. men måske en tredjedel af det. Disse klubber er oftest set ved sportsklubber.

1. Hvordan forholder jeg mig til skat, og ikke mindst moms, af denne ydelse jeg sælger til private? Altså hvor meget skal jeg regne med at jeg rent faktisk får i indtægt, når året er omme?(Jeg er ved at lave budgetter)

2. Er det tilladt, at kunderne for pengene modtager de førnævnte ting eller SKAL man påvise specifikt hvad pengene går til? Den samlede indtægt på 100 mandsklubben er tiltænkt som et bidrag til den samlede omsætning i virksomheden og gøre den i stand til at "lave" flere ting.

Håber at der er nogle der kan hjælpe mig..;-)

 

På forhånd tak!   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Da din klub100 åbentlyst har et kommercielt formål vil kontingentet ikke være omfattet af fritagelsen jf. i momslovens § 13, pkt. 4 for moms. Med andre ord skal der svares moms.

Du vil ligeledes være skattepligtig af overskud ved din klub100.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)