Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Naturlighed i forholdet mellem no- og dofollow links

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Vi ved alle, at dofollow giver linkjuice og at nofollow ikke giver linkjuice - men når jeg læser flere af de førende SEOers råd til linkbuilding og generel adfærd i forhold til søgemaskinerne, handler disse bl.a. om, at man skal få sin sine aktiviteter til at se så naturlige ud som muligt.

I den forbindelse kom jeg til at tænke på, at man jo i grunden bør have ligeså mange - hvis ikke flere - nofollow links som dofollow links til sin hjemmeside?...hvis det altså skal se naturligt ud!

Men dette synes jeg aldrig at være stødt på før? - kun hos dem der påstår at nofollow links også videregiver linkjuice...

Vh. Peter

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hey

Det kan være du lige ska læse dette indlæg :)

http://www.amino.dk/forums/t/129442.aspx?#869605

Som en tilføjelse til det indlæg, vil jeg sige lidt mere omkring det at bygge links. At bygge links er egentlig ikke så forskellig fra at opbygge et navn som folk jo gerne skulle kende til, og dermed købe de ydelser eller produkter det navn står for.

Det vil sige, du skal jo stadig tænke på at selvom der er nofollow på et link, vil Google stadig registrere det, de vil stadig se at der er et link til en side. Problematikken er jo at nofollow af rigtig mange hjemmesider bliver brugt forkert, fx bruger mange blogs det til at skære alle kommentarer over en kamp fordi de egentlig ikke rigtig gider se på om det er en hjemmeside de nu stoler på eller ikke. Det er hvad jeg vil sige dårligt brug af nofollow, for det viser jo ikke ligefrem at man gider at bruge den tid det tager at agere webmaster på en hjemmeside.

Men jo, du skal have en god linkprofil, og til det skal der også nofollow links til, om det er flere eller det samme kan man ikke bare sådan sige, både af ovenstående grund, men også fordi ingen hjemmeside er ens. og så er der selvfølgelig også det aspekt, at Google jo godt kan li at lave nogle småændringer hist og pist.

Jeg har altid selv sagt at et link er og bliver et link, så hvorfor ikke bare få det link.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svar!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)