Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontotype for tilbudsarbejde

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har denne sommer valgt at arbejde lidt i haven for andre personer. Når jeg kom ud til kunderne sagde jeg en pris for hvad det ville koste at slå græsse foreksempel.

Nu sidder jeg og bogfører dette beløb, men når jeg skal vælge hvilken kontonummer den skal køre under i Omsætning. Jeg kan vælge imellem:

1001 - Salg - Arbejdstimer
1002 - Salg - Vare
1003 - Salg - Andet

men da det ikke er lavet på timepris og heller ikke er en fysisk varer, så skal den kører ind under andet?
Jeg kan også vælge at lave en ny konto til min kontoplan, men hvad kunne man kalde denne type konto?

Håber i kan svare

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bogføre det som nøjagtigt det, der passer dig i gruppen omsætning - og er der ikke noget, der passer dig, så laver du bare en konto med et navn, som passer dig.

Reelt kunne du have een konto, som hedder omsætning. Opdeling er udelukkende for dit eget eventuelle overbliks skyld. Default har de fleste økonomiprogrammer et par omsætningskonti, så man kan bruge det, man er mest komfortabel med - og tit og ofte så står man alligevel og mangler lige den konto, der passer ind i eens verden.

/Smile Hanne

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)