Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverterer hardcoded website til drupal

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg er igang med at sætte mig ind i drupal, og min første opgave er at konverter det site som ligger på adressen www.getwebd.dk til drupal, men jeg har lige mistet overblikket over hvad der skal være module, hvad skal være et modul for sig selv, hvad skal være et field osv,

Er der evt. nogle drupalmestrer herinde som kan kaste et blik, blot på forsiden og prøve at forklarer mig hvad der skal konverteres til hvad?

Håber i forstår hvad jeg mener.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis forsiden er nogenlunde statisk, kan du tage den nemme vej og hardcode det meste, og blot indsætte menuen som en block.

Ellers kan du lave en unik contenttype til forsiden, og oprette felter til det forskellige felter.

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kent, det vil jeg prøve, kan umiddelbart altid lave det fleksibelt, lige nu skal jeg bare have siden til at fungere :)

Jeg har fundet ud af man kan lavet et bestemt template til forsiden, kan man lave et bestemt template til forskellige undersider og nodes, eller hvordan med det? 

Spørger bare fordi jeg er ny til drupal og prøver at forstå dets fleksibilitet set fra designvinklen og programmeringsvinklen, har hørt drupal er noget af det mest fleksible på begge fronter.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du tro. Du kan lave templates til alt. En god ting er nok at læse lidt på theming. Der er en del man skal have styr på, men til gengæld kan man også alt.

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder alligevel meget lækkert :D

Jeg har anskaffet mig bogen pro drupal 7 development håber den kan lærer mig en masse.

Har også nogle rimelig avancerede ting som skal laves og deadlinen er rimelig tæt på, men jeg er altid frisk på en udfordring som denne, og kan jo kun komme klogere ud på den anden side :)

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

God arbejdslyst herfra i hvert fald :)

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfra siden nu tænker jeg for det første den indbyggede kontaktformular. Har du planer for butiksdelen - Ubercart, eller sådan noget? Har du noget Drupal-specifikt til nyhedsbrevet?

Jeg vil anbefale dig at hente nogle Drupal-temaer og kigge nærmere på dem.

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej morten, det skal ikke være en butik, men bare en informationsside, og har ikke fundet noget drupal specifikt til nyhedsbrevet endnu. 

Har fået lavet rimelig meget af temaet, forsiden er færdig og det samme er det generelle pagetemplate, men jeg skal bare finde ud af hvordan man laver et template specifikt til produktsiden fx.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)