Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man en pdf fil om til en eps eller ai??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan jeg lavet en pdf fil om til eps eller ai??

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mjello

Du åbner den i Adobe Illustrator og gemmer enten som eps eller ai :)


// Peter

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at søge på Google eller Youtube. SÅ kan du ret hurtigt få dit svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak!

Hvis modtageren ikke har installeret Illustrator kan vedkommende, så stadig åbne ai og eps fil?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

csacsa:

Tusind tak!

Hvis modtageren ikke har installeret Illustrator kan vedkommende, så stadig åbne ai og eps fil?

Nej. Og selvom du konverterer din PDF bliver den jo alligevel ikke vektoriseret af den grund.

Så jeg kan ikke se idéen med at lave konverteringen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en kammerat der har modtaget en fil på mail i pdf format, men han skal bruge den i ai eller eps, for at kunne bruge det i videre forløb i forb. med noget arbejde.

Han plejer godt at kunne åbne eps og ai filer han får tilsendt, men ikke dem jeg laver om fra pdf.... Det synes jeg er mærkeligt...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

csacsa:

Det er en kammerat der har modtaget en fil på mail i pdf format, men han skal bruge den i ai eller eps, for at kunne bruge det i videre forløb i forb. med noget arbejde.

Han plejer godt at kunne åbne eps og ai filer han får tilsendt, men ikke dem jeg laver om fra pdf.... Det synes jeg er mærkeligt...

Giver ikke rigtig mening. Hvis din kammerat siger han skal bruge det i eps eller ai, mener han nok, at han skal bruge dit materiale vektoriseret. Og det bliver det som sagt stadigvæk ikke af at blive konverteret. Det vil stadig indholde nøjagtigt det samme som PDF´en, som han jo i så fald lige så godt kan bruge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

csacsa:

Tusind tak!

Hvis modtageren ikke har installeret Illustrator kan vedkommende, så stadig åbne ai og eps fil?

Nej. Og selvom du konverterer din PDF bliver den jo alligevel ikke vektoriseret af den grund.

Så jeg kan ikke se idéen med at lave konverteringen?

Hej

JEg vil sige at det kommer an på hvad programmer der er indstalleret.

Problemet er mere at hvis det fx er et CAD baseret program, så vil der hurtigt opstå problemer med EPS formatet. Netop hvis det indeholder Bitmap.

JEg er sådan set mere interresseret i at høre hvad det er for en fil, hvad den indeholder, og hvad programmer der skal bruges i det videre forarbejdning. Da dette absolut ikke er ligegyldigt.

En typisk fejl jeg oplever, er at hvis man har lavet en fil i flere lag, så kan et af lagne være besydtet, så det kun bliver vist på skærm, men man kan ikke redigere eller printe det. Det er en funktion man bruger når man fx sender filer ud til godkendelse hos kunder, så man beskydter sig arbejde.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

 

JEg er sådan set mere interresseret i at høre hvad det er for en fil, hvad den indeholder, og hvad programmer der skal bruges i det videre forarbejdning. Da dette absolut ikke er ligegyldigt.

 

Ja, det er faktisk væsentlige oplysninger hvis vi skal hjælpe.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige modtaget en mail om, at han har fundet ud at det selv.

Mange tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)