Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Utilfreds kunde - Min grænse er overskredet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har solgt en vare til en utrolig forsigtig kunde - brugte næsten 1 time inden salget på at forklare om produktet - samt en masse følgespørgsmål kunden havde. Svarede på dem alle, men det stod meget hurtigt klart for mig at denne kunde, var lidt speciel.

Nå men salget forestod og jeg sendte en lille gave med til kunden, idet han havde givet konstruktiv kritik til min hjemmeside (en kritik som dog var komplet ubrugelig) - well kunden betaler, og jeg sender varerne som hastesag da han skulle have solgt sit kamera - dog skulle det lige renses først. Et par dage efter vil han returnere varerne, under en forklaring at det ikke virker som ventet.

Jeg beder ham returnere varerne som beskrevet under min hjemmesides returpolitik - altså som en pakke, hvorpå pengene vil blive refunderet med et smil - inklusiv porto.

Jeg modtager kort efter en forespørgsel fra kunden hvornår han modtager sine penge - og jeg har ikke modtaget varerne. Så tager sagen fart.... kunden skriver adskillige mails hvor han truer med det ene og andet, retssager, politikere og i øvrigt i en så nedladende tone, at jeg lige måtte puste et par gange før jeg svarede ham.

Og her taler jeg om MEGET lange mails og rigtig RIGTIGT mange af dem.

Jeg modtager ikke varerne og han fortsætter - og han sendt varerne retur som brevpost - altså ikke til at spore. Brevet ryger sjovt nok tilbage til kunden, og nu er han meget vred....

Han ringer til mig klokken 02.00 om natten og vækker hele familien, han truer med det ene og det andet igen og igen - og til sidst hænger han "vasketøjet" ud i et stort foto forum hvor han "advarer mod mit firma". Indlægget bliver prompte slettet af moderatorerne på sitet.

Jeg ringer til ham og beder om en mindelig løsning - han skal blot returnere varen, så får han pengene tilbage. Det vil han ikke, for han stoler ligepludselig ikke på mig. Hmmm

Jeg afslutter samtalen med " Jeg kan ikke gøre andet end hvad jeg har tilbudt dig, Kan du have en god dag" og så lægger jeg røret - i en samtale hvor jeg ikke helt kommer ind til manden :-)

Kort og godt - en tidsrøver af format, utilfreds.... eller udnyttende ????? jeg er lidt i tvivl (Not:-)

Jeg har under hele forløbet holdt en sober tone til kunden og gjort ham helt klart at han selvfølgelig får sine penge retur - med et smil - vi skal blot have varerne retur inden (som beskrevet på siden for returpolitik)

Jeg har mest lyst til at give manden en veritabel og temmelig verbal overhaling, men ved at det er fy fy - men for djævlen han er en øretæveindbydende kværulerende tidsrøver.... har 1 utilfreds kunde som sikkert blot ville udnytte produktets kunnen, for at returnere.. med pengene retur.

Nu tænker jeg - gjorde jeg klogt i at holde på købeloven og returpolitiken - for jeg er da næsten forvisset om at han i fuld firspring med at tilsvine min virksomhed, min person og produktet.

Hvordan "Parkerer" jeg denne kunde på mindelig vis ? synes jeg har gjort det meste - og holdt en puls på 40 undervejs.... men nu har jeg fået nok, og brugt nok 10 timer sammenlagt på at tjene 200 kroner.... hallo :-)

 VisibleD

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det handler om 200kr ville jeg klart bare overføre pengene og sige "undskyld". Det skyldes:

  • 200kr rækker ikke langt når du skal redde de skader han kan lave online
  • Du lader ikke til at have fred i sjælen så længe det varer ved
  • Det er klart det nemmeste
Når det er sagt, hvis du kigger på det rent juridisk - så står du på den gode side.. Men hvis han laver nogle anmeldelser på Trustpilot, forums osv.. Jamen så kan det være nok så glimrende juridisk - Du er stadig på den.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden bor inden for rimelig afstand så aftal et tidspunkt hvor I kan mødes og du kan få din vare og betale kunden penge tilbage kontakt. Naturligvis med en kvittering så du har bevis på det.

Ellers gør følgende. Send en tom kasse til kunden som er frankeret som pakke så han bare skal putte varen i og sende.

Fra Jammerbugt Marketing
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 28
Fra  Jammerbugt Marketing Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvorfor små iværksættere skal kæmpe med den slags kunder, de tager den energi man meget hellere vil bruge på noget andet godt:) Jeg har selv haft fornylig døjet med en fuldstændig urimelig kunde - og den kamp kan vi ikke vinde. Holder man på sin ret, køber man sig udelukkende rigtig dårlig omtale, men man vil jo hellere ikke forære sin kunnen/produkter væk.

Har du forsøgt at ringe til ham? Nogle misforståelser kan reddes når man taler sammen i forhold til mails.

Jeg håber du finder en løsning der giver ro fra kunden og hos dig:)

Anni

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil ikke anbefale dig at give efter for pression på nogen som helst måde.

Det er dig der driver forretning, og du bestemmer reglerne, så længe du holder dig inden for lovens rammer, og så længe du holder hvad du lover.

Uanset hvad kunden måtte have af krav du vurderer er urimelige, og uanset hvor billige de så måtte være at honorere, vil jeg ikke anbefale dig at gå på kompromis for at redde dit ry hvis du ikke føler du har gjort noget galt.

Det kan let rygtes hvis man er til at løbe om hjørner med. Dertil sagt er det heller ikke ideelt for ens selvværd.

Jeg vil heller ikke råde dig til at bruge en masse krudt på hans dårlige omtale. I stedet vil jeg anbefale at du tværer hans ene stemme ud med hundrede eller flere stemmer fra tilfredse kunder, i form af gode anmeldelser eller lign.

Det er sjovt at flippe ud engang imellem når man føler sig uretfærdigt behandlet. Det ligger i vores natur. Det passer bare ikke så godt ind i forretningslivet. Her er det ofte bedre med en professionel distance, - og det er så for alvor her man kan blive udfordret indimellem når man støder på mennesker der opfører sig anderledes end normen.

Jeg tror du har fået fat i en af de fisk der spræller. Så lad ham sprælle lidt og skrive sidelange emails som du læser med et halvt øje. Hvis din fornemmelse siger dig at det er ren bullshit, - så får han en hurtig standard-reply og så kan du komme videre med dit arbejde. Alternativt kan du bede ham fatte sig i korthed.

Lad ham ikke få så meget som en chance for at drive dig derud i det felt hvor du har risiko for at gøre det du, som du selv siger du har mest lyst til.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i, at det kan være hensigtsmæssigt at gå på kompromis for at undgå større skade, men i dette tilfælde vil kunden snarere opfatte det, som at du prøver at købe ham tavs, og jeg tvivler på, at det vil hjælpe overfor folk, der har besluttet sig til at gøre meget ud af det.

Jeg er så enig med ovenstående - hav en kontaktformular på din side og lav en opfordring til feedback på din kvitteringsemail. Der er jo ikke så mange, der kommer med sådan nogen, men der skal ikke så mange gode til at lave nogle gode citater.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus S. Boye:
Hvordan "Parkerer" jeg denne kunde på mindelig vis ? synes jeg har gjort det meste - og holdt en puls på 40 undervejs.... men nu har jeg fået nok, og brugt nok 10 timer sammenlagt på at tjene 200 kroner.... hallo :-)

Husk på 80/20 reglen, det er 20% af dine kunder, der tager 80% af din tid.

Hvis du allerede har brugt 10 timer på ham, så syntes jeg ubetinget at du skal afslutte det og til fordel for ham, jvis han kan bruge meget tid på dig, så kan han sikkert også finde på at svine dig til og så ender du med at bruge endnu mere tid, og er det det værd`?

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus.

Din frustration er fuldt forståelig.

Mit råd vil dog være, at du glemmer alt om både jura og rimelighed her, og i stedet fokusér på, hvordan du bruger mindst mulig mental energi på dette og hurtigst muligt kommer videre.

På den måde undgår du, at dine andre kunder også får halvdårlige oplevelser med dig, fordi denne ene kunde har sat dig i et halvdårligt humør.

For øvrigt så er 200 kroner peanuts ift. hvad dårlig omtale på fx. trustpilot eller andre steder kan koste dig.

Så glem din retfærdighedssans og kom videre - og glæd dig så over, at hovedparten af dine kunder trods alt ikke er ude på at snyde dig.

Mvh Troels (som sikkert ville have mere end svært ved at følge sine egne råd i samme situation :))

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)