Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sandbox hos google - eksisterer det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har på flere engelske sites læst om sandbox. Altså en sandkasse man som nyt domæne/site, man bliver puttet i, så man kan vokse lidt inden man får trafik på sine primære søgeord. Der ser ud til at herske lidt uenighed om hvorvidt sandbox eksisterer, men er der nogen der kan give lidt mere information om emnet? F.eks. hvor længe skal man påregne at være i sandbox? Hvad kan få en hurtigere ud af den sandbox?

/Thomas

Fra Viby j
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det som jeg kender til sandbox er at hvis et nyt domæne får et voldsomt forøgelse af indgående link som "for det meste" kun kan ske igennem et backlink værktøj som eks. Scrapebox, SE nuke, Xrumer eller AMR (der er mange flere men disse er de mest populære) så vil google fjerne den side fra dens indeks og derved blive "sandbox" ved at komme ud af det igen skal man vist fortsætte med at tilføre links til siden indtil den er i google indeks igen men det kan tage nogle måneder... Jeg har aldrig selv oplevet at blive "Sandbox" med en hjemmeside og kan derfor hverken afkræfte eller bekræfte dette.

Goggle Dance er lidt det samme der føres et stort antal links til en side og denne ryger tilbage i google indeks.. feks fra side 2 til side 22 og forbliver der et stykke tid indtil google har vurderet hvorhenne den så skal ligge i deres indeks... det siges at en side der er udsat for google dance ofte kommer tilbage stærkere end før.. i dette eks ville det måske være på side 1.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Det var et spændende svar og interessant at læse lidt om, hvordan disse værktøjer har en effekt på google. Men jeg tror, at der er lidt begrebsforvirring. En sandbox er så vidt jeg ved en sandkasse for nye domæner/sites, som google vurderer skal lege lidt mere i sandkassen, før de kan få trafik på de gode søgeord. Her er en artikel om emnet: http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=71522

/Thomas

Fra Viby j
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

JA du har absolut ret... jeg tror amerikanerne har det med at opfinde nye ord og begreber hver gang de falder over noget de ikke lige kan finde ord for... jeg kan se at tråden fra dp er 5 år gammel der er selvfølgelig sket meget siden da...

Jeg vil ikke rigtig kalde et en sandkasse nok mere en karantæne for at se om denne voldsomme link forøgelse der er fundet sted på siden også fortsætter for så virker det mere "rigtig" altså hvis en ny side i første måned den eksisterer får 5000 backlinks og måned 2,3,4,5 ikke får nogen links virker det meget som om der er brugt et værktøj til at skabe alle disse backlinks med hensigt på at få siden hurtig til at rankere for sine nøgleord.

Og hvad angår hvad du skriver om at disse sider kan få trafik på de gode søgeord, så tror jeg ikke google tænker på denne måde hvis google fjerne dem fra deres "karantæne" så vil de backlinks der er blevet skabt føre til en evt god placering i google.

Eftersom jeg kan se du har været et smut forbi DP så er her 2 andre jeg vil anbefale og brug søge funktionen der ligger absolut guldklumper på disse foraer.

http://www.warriorforum.com/

http://www.blackhatworld.com/  (Tag dig ikke af navnet der er rigtig mange gode whitehat informationer her)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)