Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sitemap eller www.?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har læst at det er fordelagtigt at der altid står www. foran ens domæne. Men som jeg ved, modtager Google (Google Webmasterværktjø) kun sitemaps via et ikke www. link.

Er der nogle der har en løsning på dette problem? Og hvis ikke - hvad er så vigtigst? Sitemap til Google, eller at der altid står www. foran ens domæne.

På forhånd tak.

 

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan:
Jeg har læst at det er fordelagtigt at der altid står www. foran ens domæne. Men som jeg ved, modtager Google (Google Webmasterværktjø) kun sitemaps via et ikke www. link.
Altså, ja der er nogle små fordele ved at man har www foran, men det er kun i forhold til brugerne som tit pr automatik skriver www.

Google får ikke kun sitemaps fra domænet uden www, det kommer helt an på hvilket domæne du har oprettet dit webmasterværksøj med, Jeg selv opretter altid begge domæner i webmaster tools.

Husk på at Google ser med og uden www som 2 domæner, så du skal selv lave valget om hvilket et du selv foretrækker, det gør du blandt andet ved at du 301 redirecter fra det ene domæne til det andet, så dine besøgende altid ryger over på det korrekte domæne, og så Google og andre søgemaskiner ved hvilket domæne de skal crawle.

Har du allerede fået indekseret domænet uden www, og det har været indekseret i et godt stykke tid, skal du bare blive ved med at have det sådan. Du skal bare huske at 301 redirecte www. til uden www.

Sitemap til Google, er ikke lige så vigtigt som at have en god intern linkstruktur. Har du en god intern linkstruktur og laver du den SEO der skal til for at have en god hjemmeside, behøver du ikke have et sitemap til Google. bruger du et Google sitemap uden at du ved at din interne linkstruktur er iorden, vil du risikere at sider går tabt (Google lover ikke at de vil indeksere alle sider i et sitemap), du kan også ende ud i at sider bliver indekseret, men at du ikke får sendt nok juice over til de sider så de rent faktisk vil få en god placering på Google. Der er jo ikke noget ved at sider bliver indekseret, hvis ikke de skaber klik. og sidst men ikke mindst, så kan du risikere at indeksering går lidt langsommere end hvis du fx havde en god intern linkstruktur og lavede det fornødne SEO.

Jeg vil aldrig anbefale at man bruger et Sitemap, men vil derimod anbefale at man gør mere ud af sin SEO og sin interne linkstruktur, da et sitemap ikke gør at man får rettet de problemer man i forvejen havde på hjemmesiden, eller at man ikke helt ser at der er et problem.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Mange tak for dit grundige og brugbare svar. Det sætter jeg meget pris på :-)

Mvh Jonathan

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Som en god kollega sagde til mig "et sundt site har ikke brug for et sitemap" og et sundt site er et site som har naturlige interne links til alle relevante sider. Hvis man ikke selv formår at linke til en side så er den heller ikke at betragte som vigtig.

Sitemaps er et selvmål.
Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pilde.

Ja, det forstår jeg - men et Sitemap kan vil på ingen måde skade en hjemmeside? Forstår godt de indirekte links vigtighed, men sitemap kan vil ikke rigtig skade på nogen måde?

Mvh Jonathan

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du ikke holder sitemappet opdateret hele tiden så går det galt. Et sitemap giver ekstra arbejde både at holde opdateret samt at finde evt fejl.

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels.

Tak for dit svar. Okay - Ja, det er jo selvfølgelig også et problem. Er der mulighed for at der er nogle Sitemap, som opdatere sig af sig selv?

 

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja hvis det cms du bruger gør det hver gang du retter i en side eller tilføjer en side. Men når nu eksperterne siger "brug det ikke" er der så en grund til at du ikke lytter men VIL finde en udvej for at bruge det?
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Adiutor.dk:

Hej Niels.

Tak for dit svar. Okay - Ja, det er jo selvfølgelig også et problem. Er der mulighed for at der er nogle Sitemap, som opdatere sig af sig selv?

 

Det største problem som jeg ser det er at man ikke med rette kan sige at ens linkstruktur og interne linkbuilding er helt som den skal være når man bruger et sitemap, da alle sider som ikke bliver linket ordentligt til vil blive indekseret i mange tilfælde.

Et andet problem som jeg også nævner er at jeg har set et utal af gange at sider bliver crawlet lidt langsommere når man tager brug af sitemap. Det er som om at Google ikke rigtig kan li at få stoppet links ned i halsen på dem, og at de hellere vil følge de links som er en naturlig ting for dem at gøre.

Så igen, min klare anbefaling er at du ikke skal bruge Sitemap til Google.

Men jo det er da næsten muligt at lave de fleste sitemaps dynamiske så de opdatere når du opdatere noget på sitet, Næsten uanset hvilket system du bruger skal man bare have lidt programmeringsviden samt kende det system man bruger. Ellers findes der programmer til sådan noget, som kan gøre det delvist automatisk og oploade det til din server etc.

Men få nu styr på din interne og eksterne links først, hav en procedure for interne links og backlinks hver gang du opretter en ny side. hav en plan så at sige for din linkbuilding, da det vil gøre det noget bedre for din side, frem for XML sitemap.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)