Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps, I/S og enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 12
Fra  Growbizz Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg kan ikke læse mig frem til om hvordan det foregår hvis jeg vil stifte et firma sammen med en partner, ikke et aps men et i/S.. når jeg allerede har en enkeltmandsvirksomhed (og et aps)?

Jeg kan simpelthen ikke komme frem til en konklusion. Jeg læser alt muligt om ens cvrnr. men forskellige SE nr.

Udover det så høre jeg både for og imod mht. et smba? Kan en med et sætninger forklare mig det? 

God dag! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

GERADEAUS:
Jeg kan simpelthen ikke komme frem til en konklusion. Jeg læser alt muligt om ens cvrnr. men forskellige SE nr.

Hvis du laver en nyt I/S med en partner får det nye I/S sit eget CVR-nr. Således at dit ApS, enkeltmandsfirma og I/S har hvert sit nummer.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

GERADEAUS:
Udover det så høre jeg både for og imod mht. et smba? Kan en med et sætninger forklare mig det?

Et SMBA kan være et goldt alternativ til et I/S, da det begrænser den personlige hæftelse.

Hvis I forventer stort underskud i starten kan det være en fordel at starte ud i et I/S, da underskud kan modregnes i den personlige indkomst.

/Henrik

Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 12
Fra  Growbizz Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Herrik.

En gang til med syvtommersøm: Så der vil ikke være noget bøvl hvis jeg opretter et i/s samtidig med min enkeltmands? - jeg er med på at det skal holdes helt særskilt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nope. Som sagt jeres I/S vil få eget selvstændigt CVR-nr.

Held og lykke med projektet

/Henrik

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Forventer du et stort underskud i starten , skal i lave et K/S med et aps som hæftende så kan i trække underskudet fra i person skatten men hæfter ikke, i skal også betale skat af overskudet i personskatten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)