Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget betyder google page speed score?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,


Er der nogen der kan fortælle mig, hvor meget google page speed score betyder for ens website.

Har nemlig brugt et godt stykke tid på at lave css sprite til min konkurrence side.

Har har forbedret min score fra 63 til 83. Synes siden er blevet en del hurtigere, spørgsmålet er om det er noget der kan betale sig at bruge tid på.

Så et lille spørgsmål til webmastere: Laver du css sprites og hvorfor?

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Ja det kan altid betale sig at optimere hjemmesidens hastighed.

Den score siger jo noget om hvor du kan forbedre nogle ting, så jo bedre den er jo mindre er der du kan forbedre, set fra brugerens side. der er selvfølgelig ting som Google Pagespeed ikke kan se, som fx forbedringer på serveren.

Ja jeg laver sprites, fordi det gør at brugeren skal hente langt færre filer når de skal se på hjemmesiden. og det kan forbedre hjemmesidens hastighed enormt meget. Ja du kan jo bare læse om alle de ting man kan gøre, både i tråden her på amino, som efterspurgte råd til samme, men også på min hjemmeside hvor jeg også beskriver det en helt del.

Det man jo også skal se på er at jo flere brugere der kommer på en hjemmeside, jo vigtigere er det med en hurtig hjemmeside, da det ellers kan komme til at blive nogle lange loadtider der kommer hos den enkelte. Forestil dig at en side er 2-4 sekunder om at loade og i forhold til min som fx er 0,3 sekunder om at loade. Det siger lidt sig selv at min hjemmeside så i teorien vil kunne håndtere langt flere brugere, da det belaster serveren langt mindre.

Og så er der jo også alle de andre ting man kan gøre, såsom at lave flade html filer frem for php filer, da disse tit køre betydeligt hurtigere og belaster serveren betydeligt mindre. det kaldes også caching.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Asgeir

Lyder spændende med css sprite - det er mit næste projekt, så har du (eller andre) et link til en side med en god beskrivelse af hvordan man laver css sprite så vil jeg være glad. (sorry, jeg lige stjal din tråd, men tilbage til emnet).

Jeg fik lavet basic billedoptimering på min webside, men manglede så Komprimering og stripning af kommentarer og hvad de ellers lægger ind på billederne når man køber disse. Har ikke et billedbehandlingsprogram, men fandt så at bruger man Firefox med firebug til at teste hastigheden på hjemmesiden, så gemmer firebug de fuldstændige optimerede billerder på ens harddisk (c:\bruger\brugernavn\AppData\Local\Temp\page-speed\xxx.file), godtnok med et 20 cifret nummer bagefter, men disse sletter man bare og har så billedet lige til at sætte ind på hjemmesiden. Det samme gælder for css og script filer.

Det gav noget med hensyn til hastigheden på hjemmesiden, men det der gav bedst syntes jeg var at udnytte cachlagring i browseren. Dette kan sættes i .htaccess filen. Så enten virker det, eller også opdaterede min webhosting deres servere eller båndbredden til internettet på samme tidspunkt. (se herunder et udsnit fra Webmaster Tools)

Tror forøvrigt kun du har et problem rent hastighedsmæssig hvis din hjemmeside loader meget langsommere end de andre hjemmesider i din niche. Så en score på 83 tror jeg er udmærket - også det jeg ca. scorer med page speed.

 

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)