Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse uden patent?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der

Jeg har en - tror jeg selvfølgelig selv - god ide til et nyt produkt. Det vil være meget let og billigt at producere, og det vil passe perfekt ind i den rette virksomheds produktportefølje. Det vil også være meget let at kopiere.

Almindeligvis ville man søge patentbeskyttelse, men det bliver ikke løsningen. Jeg har været gennem patentansøgningsprocedurer før, og ved derfor hvilken arbejdsindsats, det kræver. Og det koster også flere penge end jeg har.

Spørgsmålet er derfor: Er der en let måde at beskytte sin ide på, så den kan blive produceret udviklet og sælges mens man stadig bevarer en hvis form for rettighed - og dermed naturligvis en del af indtjeningen ved salget? Og som ikke handler om patent.

Jeg har en forestilling om at henvende mig til den relevante producent af tilsvarende produkter, og sige, "jeg har et godt tilbud til dig... her er ideen, producer og sælg den sammen med jeres andre produkter og giv mig 10 øre for hver stk. I sælger". Kan det lade sig gøre. Har man noget forsvar mod, at producenten siger, ja, det er da en god ide, den stjæler vi - eller kan man aftale sig ud af det, så det holder i byretten (eller voldgiftsretten)?

Løsningsforslag meget velkomne!

Dbh.

Lars

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Prøv at snuse lidt rundt herinde = http://opfind.nu/de-10-trin/trin-7.aspx

Linket kommer via ida.dk og måske der ligger noget brugtbart ift. dine tanker.
Både mht. NDA, immaterielle rettigheder, licenser etc.

Hilsen Daniel

Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, Daniel. Præcis den information, jeg har brug for.

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)