Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri telefon med tilbagevirkende kraft?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære regnskabskyndige Aminoer,

Jeg har lige et spørgsmål ang. mulitimedieskat og fri telefon. Jeg har prøvet at se i diverse tidligere svar på Amino, men nu spørger jeg lige ind til min egen situation, da jeg ikke er så god til at forstå jura-sproget og derfor ikke kan omsætte det til min egen virksomhed.

Jeg har betalt mulitmedieskat, siden den blev indført, og så har jeg ikke tænkt meget mere over det. Jeg vil altid bare helst være på den sikre side ang. skat. Men det gik lige op for mig, at jeg også betaler min telefon (som jeg bruger både til arbejde og privat) med mine egne penge. Dette forbrug kan firmaet vel egentligt betale, når jeg nu betaler multimedieskat? Er det korrekt forstået?

Og hvis det er korrekt forstået, kan firmaet så betale for de måneder, hvor jeg selv har betalt regningerne - altså med tilbagevirkende kraft?

Håber på et letforståeligt svar :-)

Dbh

Tommy

Hej med dig :-)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det er korrekt forstået. Din telefon (og internetforbindelse), som du bruger til firma og privat, kan betales af firmaet, når du bliver mulitmediebeskattet. Og ja: Du bogfører bilagene ind i regnskabet og bruger "mellemregning" eller "indskudt privat" som modkonto/afstemningskonto.

Dbh
Anette

 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette,

Skal det forståes sådan at:

a) man betaler telefonregningen fra sin private konto

b) overføre beløbet for regningen fra virksomhedens konto til privatkontoen?

- og så skriver mellemregning/indskudt privat?

Og hvad med telefonen, som man bruger både privat og i firmaet, er det samme procedure?

/ Anders

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)