Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

smørrebrødsforretnig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften i søde aminoer.. Nu skal i høre,jeg ved at købe en smørrebrødsforretning... Men jeg har ikke forstand på sådan noget som smørrebrød og sadwich osv,så jeg skal læres op fra bunden af.. Forretning har en daglig omsætning på 13ooo og en husleje på 11000. E det en god forretning??? Hvor meget er bruttoavancen på smørrebrød??? Håber at høre fra jer god sommer

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

lidt svært  udfra  dine  tal  at  sige   om  det  er  dig  eller  sælgeren  der er ved at gøre den bedste   forretning

Lidt  utraditionelt  at  du  bare  sådan  køber  en   forretning  uden  at  kende  noget  til  det  område.   Håber  at sælgeren  er een  der  vil  dig  det  vil  dig godt - og  derfor  har  givet  dig  en  rigtig  god pris,   der  levner  plads  til  at  få  udstået  din  læretid  til  at  komme  ind  i  sagerne.

du siger  daglig omsætning  på  13.000 kr.   og  så  en  husleje på 11.000 kr.   men  der  må  vel  også  være  noget  der hedder  råvarer  til  at lave de 13.000 kr. ind.   Få  også  styr  på  den  dynge af omkostninger   som  bare  ligger  der  fast:  tlf. strøm, gebyrer  til alle mulige væsner  osv,  de skal jo lige  divideres med  12  så du får  et  månedligt ca. beløb at  trække fra  din  indtægt.  Hvor mange dage om måneden  er  der åben  er  det  20 x 13.000 kr.   eller  er det hver dag  så det er 30 x 13.000 kr.????

Og at du  vil  blive glædeligt  overrasket   over  at  tallene   vender  din  vej.

Har  du  brug  for  noget  program  til  at  styre  økonomien  med   så  er  du  velkommen til  at  tage  fat  i  mig

dbh

Otto B Petersen

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Bruttoavance skal være min. 50 men ligger i en god forretning på 73-75, men på ca 65 vil være alm.

husk hvis du køber forretningen, skal du få ejeren med i en god periode, så du kan overtage forretning glidende, og få lært hvordan alting laves.Kunderne skal også vende sig til der er en ny ejere 

Fra Århus
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Skal du stå alene i forretningen eller skal du have ansatte.
Hvis du skal passe butikken selv så er det vigtigt at få en ordentlig oplæring for ellers er det ikke sikkert du i starten kan nå at producere nok smørrebrød og sandwich så du kan komme op på en dagsomsætning på 13.000 kr.
Hvis der er personale så skal lønomkosningerne medregnes og det kan godt trække noget ned i overskuddet.
Produktansvars-, indbo- og personaleforsikring(også til dig selv hvis du ikke har ansatte) er også en lidt større udgift du skal tænke på.
Det kan være en god ide at melde sig ind i en branceforening så som Danmarks restauranter og cafeer eller Horesta. Selvom det koster 3000-4000 kr om året så kan det nemt tjenes ind igen med de rabatter du så kan få på forsikringer, emballage og en masse andet.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)