Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med CVR nummer.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og er ved at starte en webshop og har fået lov til at oprette CVR nummer igennem min far. 

Jeg ville lige ha et par ting på det rette inden.

Hvad skal bogføres? Og hvordan skal det bogføres? Kan jeg nøjes med at gøre det i Open office Regneark?

Kan jeg trække moms. Fra til en arbejds computer.

Og hvis jeg tjener under 50.000 på et år skal jeg så stadig betale skat af det?

Forsat god aften.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

alt skal bogføres..

ja, du kan sagtens nøjes med at gøre det i open office regneark.

indtægter - udgifter = overskud.

Ja, du kan godt trække moms fra til en arbejdscomputer.

du skal altid betale skat.. ligemeget om du tjener 1 kr. eller 1 million kr..

50.000 er grænsen for hvornår man skal momsregistreres..

Mvh Tobias.

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu godt nok ikke anbefale, at du bruger et regneark til dit bogholderi. Det kræver et ret forkromet overblik over bogholderi, at gøre det på den måde. Og det overblik har jeg en anelse om, at du ikke er i besiddelse af. Det kræver det samme overblik at bruge et bogføringsprogram, men forskellen er, at du kan sætte et bogføringsprogram op til at gøre ting som moms på den rigtige måde - og trække tal ud for afstemninger. Du får en rigtig resultatopgørelse og en rigtig balance at arbejde med. Og når du har det, så er det nemmere at søge hjælp til de kroge, du måtte have hjælp til.

Smile Hanne

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

DeKrKu:

Jeg vil nu godt nok ikke anbefale, at du bruger et regneark til dit bogholderi. Det kræver et ret forkromet overblik over bogholderi, at gøre det på den måde. Og det overblik har jeg en anelse om, at du ikke er i besiddelse af. Det kræver det samme overblik at bruge et bogføringsprogram, men forskellen er, at du kan sætte et bogføringsprogram op til at gøre ting som moms på den rigtige måde - og trække tal ud for afstemninger. Du får en rigtig resultatopgørelse og en rigtig balance at arbejde med. Og når du har det, så er det nemmere at søge hjælp til de kroge, du måtte have hjælp til.

Smile Hanne

Havde også kun tænkt på at gøre det i starten da mit budget ikke er det største ved at jeg ikke er særlig gammel.

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

eRohde:

DeKrKu:

Jeg vil nu godt nok ikke anbefale, at du bruger et regneark til dit bogholderi. Det kræver et ret forkromet overblik over bogholderi, at gøre det på den måde. Og det overblik har jeg en anelse om, at du ikke er i besiddelse af. Det kræver det samme overblik at bruge et bogføringsprogram, men forskellen er, at du kan sætte et bogføringsprogram op til at gøre ting som moms på den rigtige måde - og trække tal ud for afstemninger. Du får en rigtig resultatopgørelse og en rigtig balance at arbejde med. Og når du har det, så er det nemmere at søge hjælp til de kroge, du måtte have hjælp til.

Smile Hanne

Havde også kun tænkt på at gøre det i starten da mit budget ikke er det største ved at jeg ikke er særlig gammel.

Jeg har i sin tid lavet hele mit regnskab i Excel og er først i år gået over til et regnskabssystem. Det er gået meget godt, og alt er altid blevet afleveret til tiden, så jeg er sikker på alle regler er fuldt.

Dog vil jeg sige, skulle jeg lave noget om i dag efter at have købt et system... så er det at gøre brug af sådan et fra starten. Du kan f.eks. bruge Summasumarum kvit og frit op til 300 poster. Så lig du 50 kr oven på de regninger du laver, så er der råd til at købe programmet når de 300 poster er brugt. Mener den mindste version koster ~1000 kr.

Og til sidst skal det siges, det er Meget nemmere at lave alt dette med et system der er lavet til det :)

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

eRohde:

Kan jeg trække moms. Fra til en arbejds computer.

Og hvis jeg tjener under 50.000 på et år skal jeg så stadig betale skat af det?

Hej eRohde

Du skal være opmærksom på, at du kun kan trække moms fra til en arbejdscomputer i det forhold, at den benyttes erhvervsmæssigt og privat. Dvs.: Hvis du benytter computeren 50% erhvervsmæssigt og 50% privat, så kan du kun få refunderet halvdelen af momsen fra SKAT.

Vedrørende de 50.000 kr., så er det korrekt hvad en anden i denne tråd siger. Du skal betale skat, uanset hvor meget din fortjeneste er. Beløbsgrænsen på de 50.000 kr. vedrører momsregistrering. Dvs. hvis du i løbet af en 12 måneders periode forventer at omsætte (altså salg, ikke fortjeneste), så er du pligtig til at lade dig momsregistrere.

Susan :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Susan Vestergaard:

Du skal være opmærksom på, at du kun kan trække moms fra til en arbejdscomputer i det forhold, at den benyttes erhvervsmæssigt og privat. Dvs.: Hvis du benytter computeren 50% erhvervsmæssigt og 50% privat, så kan du kun få refunderet halvdelen af momsen fra SKAT.

 

Susan har du et link til et sted, hvor der kan læses mere om lige præcis dette - gerne med fortolkning

På forhånd tak

/Smile Hanne

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

HanneF:

Susan har du et link til et sted, hvor der kan læses mere om lige præcis dette - gerne med fortolkning

På forhånd tak

/Smile Hanne

Hej Hanne

På SKAT's informationsmøder for nystartede virksomheder får man det tydeligt oplyst, ligesom det også står i SKAT's folder "Gennerelle moms- og skatteregler".

Her er et par links:

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645725&vId=0

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=108133&chk=203177#pos

Som de siger på SKAT's informationsmøder, så er sker privatanvendelsen efter et skøn. Man skal dog være opmærksom på, at hvis man siger, at man anvender multimediet 5% privat og 95% erhvervsmæssigt, så skal man kunne dokumentere dette overfor SKAT.

Susan :o)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)