Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp kunden vil ikke betale

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, en meget lang sag kort.

Jeg har leveret flere vare til en kunde, der er en fejl i udregningen af totalbeløbet på følgesedlen. (Hver enkel vare er udspecificeret med beløb og antal. Der er tale om at der i totalbeløbet er byttet om på 2 tal.

Lad os sige at totalen skulle være 1500,- men der er lavet en fejl og der står 1050,-

På den efterfølgende faktura står det rigtige beløb.

 

Kunden nægter nu at betale differencen da det er en "fejl i vores organisation" og at vi leveret varen for sent, og hun derfor har ret til at nægte modtagelsen. Det skal siges at kunden IKKE nægtede modtagelsen, men modtog varene, og kvitteret på følgesedlen. Vi har efterfølgende rykket én i deres bogholderi, hvor hun spørger efter IBAN/SWIFT nummer, men der kommer aldrig noget svar tilbage.

Jeg mener at kunden ved kvittering acceptere ordren, og at det er deres ansvar at tjekke for fejl/mangler på følgesedlen. Og at vi derfor har en god sag med at sende en opkrævning på det restende.

 

Varene er leveret i Marts der er rykket for betaling i April (jvf. overstående mail sendt til bogholderiet) og igen i Juli hvor de så nægter at betale differencen.


Er der nogle der kan henvise til nogle § omrking dette, jeg er ligeglad om jeg skal kreditere differencen, men jeg mener ikke at de store selskaber skal have lov til at løbe om hjørnerne med os, hvis vi har retten på vores side..

Mange tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være fagmand, så mener jeg at have læst noget med, at hvis kunden fra start er blevet oplyst om den korrekte pris, så skal kunden betale differencen.

Det er klart, hvis kunden ser prisen første gang i fakturaen når de modtager pakken, så er det svært at tjekke for fejl - men det lyder som om, kunden har været oplyst om beløbet.

Så skal de jo bare betale.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er bange for at du kan have en dårlig sag der. Hvis du først har sendt en følgeseddel med en pris på, kan man opfatte det som en ordrebekræftelse. Du må derfor ikke efterfølgende sende en faktura med et andet beløb på.
Jeg vil nok anbefale dig, at være tilfreds hvis du får dem til at betale det første beløb. Så må du bare håbe på at du beholder dem som kunde i stedet.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo Poulsen:

Jeg er bange for at du kan have en dårlig sag der. Hvis du først har sendt en følgeseddel med en pris på, kan man opfatte det som en ordrebekræftelse. Du må derfor ikke efterfølgende sende en faktura med et andet beløb på.
Jeg vil nok anbefale dig, at være tilfreds hvis du får dem til at betale det første beløb. Så må du bare håbe på at du beholder dem som kunde i stedet.

Kunden har ringet pr. telefon og bestilt, kunden er oplyst om vores priser.

På følgesedlen (Som er sådan en standart blok fra Metro) står der helt tydligt "FØLGESEDDEL" og der er også et nummer på denne. Der er udelukkende tale om en skrivefejl, da der er ombyttet 2 tal i totalen.

De har IKKE sagt noget omkring fejl på følgesedlen ved levering, de har brokket sig over at vi kom forsent, og der er aftalt at de fik en ydelse gratis (Denne står ikke på følgesedlen, men på fakturaen). De har derefter underskrevet følgesedlen, og ved efterfølgende henvendelse til dem (En månede efter) er der IKKE gjort indsigelse imod den fremsendte faktura, tvært imod er der spurgt om et IABN/SIWFT nummer. Hvilket for mig til at mene at de har accepteret fakturaens beløb, og derved skrivefejlen.

Beløbet er "ubetydeligt" for et stort internationalt firma, men for os er det vigtigt.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)