Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino´er

Jeg er igang med at starte op som el-installatør, og i den forbindelse har jeg et enkelt spørgsmål vedr. faktureringen.

Som el-installatør er der tonsvis af materialer, der skal anvendes ude hos kunden. Jeg bestiller materialerne igennem min grossist, og skal have disse faktureret videre til kunden (+ en hvis %-del). Mit spørgsmål går på om det er iorden at skrive:

Materialer: 5000,-
Timeløn: 5 timer á 500,- = 2500

Eller om det er nødvendigt at specificere alle materialerne ud, og tage en pris pr. vare.

Jeg anvender summasummarum, uden lager styring. (Ingen lager, køber kun hvad der skal bruges)

Venligst
Sten Krog

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

...

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vælge at importere din leverandørs varekatalog med alle varenumre og priser til SummaSummarum og på den måde forenkle processen og samtidig oplyse alle priser. Hvis du gør det smart, får du salgspriserne med ind i samme omgang, så du ikke skal regne noget ud undervejs.


Dbh
Anette

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Det var nu for at "prøve" at spare lidt tid på faktureringen. Det er ikke for at hæve den faktiske materialepris til langt over markedsprisen.

Problematikken er at en simpel opgave, hurtigt kan indeholde over 40 forskellige varer, som skal indsættes og der skal laves særskilt pris på hver.

Men når nu jeg får online adgang til min grossist, må jeg se om jeg ikke kan importere hele varelisten også bruge en stregkodescanner, ellers går jeg død i faktureringen.

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

[quote u

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Syns oftest at jeg oplever, at der er specificeret større varer (altså i værdi) ud på fakturaen - og så for de sidste småtterier er der bare en linie med teksten hjælpematerialer og et beløb.

Har enkelte gange oplevet at en fakturamodtager grynter lidt over den der hjælpematerialelinie, men det er så det.

Ville mene, at det er vildt overkill at begynde at køre lagerstyring, når du reelt køber varer ind, hvad der skal bruges.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gerne se den lov der siger du ikke kan skrive "materialer" på en faktura?

Nu fakturere jeg selv for en del virksomheder og når vi fakturere for en special maskine som består af 2-500 dele skriver vi altså bare "Materialer" og Arbejdstid på fakturaen. Jeg har ikke hørt noget omkring dette fra skat eller anden side.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lytter spændt med. Jeg har lidt svært ved at se hvorfor man skulle ha krav om at alle små dele, gule ledninger, grønne ditto - skal specificeres på en faktura. Jeg får da i alle fald ikke altid en sådan specifikation. Gælder det både til forbruger og til CVR man fakturerer?

Jeg får det fra en del autoværksteder, men ikke fra en tandlæge ( 0,12 g plast og en vattampon) (som måske har specielle regler) og da heller ikke fra ALLE andre, men jeg lytter gerne med og lærer hvor mon det står, at hver lille varedel SKAL med på en faktura. Gud hvor besværligt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Som kunde ville jeg foretrække at større ting blev udspecificeret mens mindre dele som jeg alligevel ikke ville kunne genkende på fakturaen var samlet i et punkt.

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mig bekendt er der ingen krav om at hver eneste del skal specificeres. Hvis der er tror jeg det bliver svært at finde en gyldig faktura i hverdagens Danmark.

Det eneste krav jeg kender til er at fakturaen skal beskrive den solgte vare/ydelse i et omfang der gør det muligt at se om der er særlige regler i forhold til moms eller øvrige afgifter.

Det vil sige at du i et eller andet omfang skal beskrive hvad det er der er solgt, men det må gerne være beskrevet i kategorier eller varegrupper som f.eks. "hjælpematerialer" eller "byggematerialer"

Dermed er der intet i vejen for at fakturere en linie med arbejdstimer + en linie med de forbrugte materialer.
For kundens skyld kunne man jo evt. vedlægge en kopi af listen/følgesedlen hvor de forskellige materialer fremgår, men der er ingen krav om det.

At kunderne så i visse tilfælde vil brokke sig er en anden sag (jeg brokker mig altid hvis ikke fakturaen beskriver i rimeligt omfang hvad jeg betaler for). Men ofte er der jo i forvejen oplyst/aftalt en fast pris på en given opgave, og så fakturerer man blot "Installation af bla. bla. bla. iflg. aftale. Pris iflg tilbud kr. xxx,-" + en slat moms

 

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)