Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1gbit forbindelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber jeg har lagt indlæget det rette sted

er der nogen der ved hvad sådan en 1gbit forbindelse koster? sådan ca ;0)

jeg har prøvet og lede efter det, kan ikke rigtig finde noget,

 

Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Skyline erhverv har op til 2000 mbit du kan læse mere her http://www.skylineerhverv.dk/

Mvh
Jacob V Ossipoff
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik lavet et tilbud på samme hos Global Connect engang og mener det var op imod 20.000 kr. /mnd.

Det er også en frygtelig hurtig forbindelse, hvad skal du bruge den til? (:

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget svært bare at sige hvad 1 gbit linje koster. Som regel er linjer i den størrelse ikke bare en internetforbindelse med en IP adresse og så kører vi derud af. 

Derudover, så er de også ofte afregnet på trafik. Så du betaler et beløb pr. måned/kvartal for at have linjen ind - og så betaler du derudover for den trafik du bruger på linjen. Jo mere trafik, jo billigere er prisen pr. enhed (GB/TB)

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:

Det er meget svært bare at sige hvad 1 gbit linje koster. Som regel er linjer i den størrelse ikke bare en internetforbindelse med en IP adresse og så kører vi derud af. 

Derudover, så er de også ofte afregnet på trafik. Så du betaler et beløb pr. måned/kvartal for at have linjen ind - og så betaler du derudover for den trafik du bruger på linjen. Jo mere trafik, jo billigere er prisen pr. enhed (GB/TB)

Lige præcis! Her hvor jeg bor privat i Malmö, kan man så godt nok får 1/1 gbit, til 800 SEK/Måned med flatrate, men det overholder jo ikke helt hosting standarderne :-)

Men det koster sandsynligtvis et installlations beløb, alt efter forholdne, og så et månedligt fee, samt et trafik beløb. Den vil helt sikkert koste kassen, hvis den i DK, skal være flatrate.. Ellers tag fat i TDC Erhverv på mandag 80 80 80 90 :-)

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

når man kommer op i den hastighed er der så nogen væsentligt forskel om der er 200mbit eller 1000mbit ?

Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal op og have 1 Gbit ville jeg anbefale dig at anskaffe den i et Datacenter istedet og have dit hosting-udstyr der. Det kan jeg naturligvis være behjælpelig med..

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad skal du dog bruge 1 Gbit/s til ? Det er de færreste der kan udnytte en sådan linie. Hvad med i stedet at kontakte en udbyder der kan starte med at levere f.eks. 100 Mbit/s med mulighed for opgradering ?

De fleste seriøse Internet udbydere af professionelle linier kan levere en fiber forbindelse der med tiden nemt kan opgraderes til 1 Gbit/s eller mere.

Hvad prisen angår, så afhænger det af mange ting, bla. afstanden til nærmeste POP og om der ligger fiber ude i vejen (der kan bruges), sådan at der ikke skal graves langt. Jo længere der skal graves des dyrere bliver det. Typisk koster gravearbejde omkring kr. 400,- excl. moms pr. mtr. i byer, hvor det er billigere ude på landet.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Rami andersen:
Når man kommer op i den hastighed er der så nogen væsentligt forskel om der er 200mbit eller 1000mbit ?

Det kommer an på hvad du skal levere til dine kunder/brugere.....

Hvis det bare er websider, så skal der rigtigt mange besøg til for at peake op på 1 Gbit/s. Er det tilgengæld streaming af video, så kan en populær en af slagsen godt peake en 1 Gbit/s forbindelse ud....

Jeg har 100 Mbit/s fiber forbindelse. Hvis jeg kører bittorrent, så kan jeg f.eks. sagtens få brugt alt tilgængeligt båndbredde, sådan at forbindelsen er max belastet....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)