Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikres revisors honorar i et holdingselskab?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis man laver den sædvanlige kontantstiftelse af et holdingselskab og et driftsselskab på samme kapitalgrundlag, er holdingselskabets bankkonto jo tom bagefter. Plejer man at gøre noget for at sikre den lovpligtige revisors honorar allerede fra stiftelsen, eller ser man først på den slags når regnskabsåret er omme og der gerne skulle kunne udloddes tilstrækkeligt udbytte fra driftsselskabet til holdingselskabet til at dække revisors honorar?

Mvh.
Anonym Kryster

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Stiftelesesomkostninger skal være indeholdt i kapitalgrundlaget...i hvertfald ved stiftelse af

holdingselskaber, idet der ikke må ædes af egenkapitalen.

F.eks. indskud 80k samt stiftelsesomkostninger 5 k  = 85k på bankkontoen.

 

MvH

Peter

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

@Peter, Tror du misforstår spørgsmålet. Når nu holding er blevet stiftet er der som oftest ingen penge på bankbogen, men alene ejes der kapitalandele i datterselskabet.

Som jeg forstår trådstarter vil han høre om revisor gør noget særligt for at sikre sit honorar når regnskabet skal revideres. Holding har ingen penge at betale med......

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Ja..det er muligt.

Så betaler driftsselskabet regningen, og der laves en mellemregning med holdingen.

No..problemos.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik Koudahl:

Som jeg forstår trådstarter vil han høre om revisor gør noget særligt for at sikre sit honorar når regnskabet skal revideres. Holding har ingen penge at betale med......

/Henrik

Ja, det er honoraret for revision af årsregnskabet jeg har i tankerne, idet jeg formoder at holdingselskabet skal have en revisor tilmeldt allerede inden driftsselskabet stiftes, og ikke først når holdingselskabets første årsregnskab skal revideres.

Tak for svarene.

Mhv.
Anonym Kryster

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)