Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat udbetaling efter den årlige skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har en lille I/S virksomhed med en kammerat, som sælger hjemmesider mm.

Vi kunne godt tænke os at trække penge ud af virksomheden til privatforbrug, men vi er i tvivl om hvordan.

Er det lovligt at trække pengene/overskuddet ud af virksomheden, efter at man har betalt B-skatten?

Vi har ikke nogen ansatte.

Skriv gerne hvis spørgsmålet er uklart.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja....jeres udtræk registreres separat på jeres kapitalkonti i I/S`et.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Men bare for god ordens skyld skal jeg lige få bekræftet, at man ikke må trække penge ud af firmaet før at man har betalt B-skatten? Hvis jeg vælger at trække dem ud før jeg har betalt B-skat, skal jeg så bare oplyse det på selvangivelsen?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan godt trække penge ud af virksomheden uden først at have betalt B-skat. Men den fornuftige metode er at ændre forskudsregistreringen, sådan at SKAT ved, at du er medejer af et I/S og hvor meget du forventer at få i overskud. Så vil du få tilsendt nogle indbetalingskort som matcher dit forventede overskud og på den måde kommer du ikke bagud med B-skatten.

Hvis du har hævet penge fra virksomheden uden at betale B-skat løbende, vil den blive beregnet i forbindelse med selvangivelsen (og blive tillagt renter).

Dbh
Anette



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand /Regnskabsskolen:

I kan godt trække penge ud af virksomheden uden først at have betalt B-skat. Men den fornuftige metode er at ændre forskudsregistreringen, sådan at SKAT ved, at du er medejer af et I/S og hvor meget du forventer at få i overskud. Så vil du få tilsendt nogle indbetalingskort som matcher dit forventede overskud og på den måde kommer du ikke bagud med B-skatten.

Hvis du har hævet penge fra virksomheden uden at betale B-skat løbende, vil den blive beregnet i forbindelse med selvangivelsen (og blive tillagt renter).

Dbh
Anette

Præcis... Ellers får man en meget meget travl januar, for at indhente ens regnefejl ;-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)