Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af Outlook 2010

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MRMARIAN07:
Har så sat min mailkonto op med oplysningerne og faktisk lade outlook automatisk søge efter lillelyst@lillelyst.dk serveroplysningerne på nettet men får hele tiden fejlmeddelelser.

Hvis det er domænet lillelyst.dk det drejer sig om, så ser det ud til at du har et dns-problem.

Ifølge DK-Hostmaster har du nameservice hos one.com, men deres DNS servere kender ikke dit domæne.:

> server ns01.one.com
Standardserver:   ns01.one.com
Address:  195.47.247.5

> lillelyst.dk
Server:   ns01.one.com
Address:  195.47.247.5

*** ns01.one.com kan ikke finde lillelyst.dk: Server failed
>

Hvis du lige er flyttet til mono.net, så kan det være en redelegering du har glemt at godkende.

Det ser ud til at mono.net selv bruger GratisDNS til deres domæner, så måske har de ikke en DNS server til dit domæne.
Jeg kender ikke one.com, men jeg kan forestille mig at de ikke vil hoste din DNS, hvis du har flyttet mail og web væk fra dem.

Håber det hjælper.
/Brian

 

 

 

Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Min webmail hos mononet virker heller ikke. Jeg kan sagtens komme ind via brugernavn osv men jeg modtager ingen mails derfra.

Jeg har 2 domæner: lillelyst.dk samt lillelystfrugtoggrønt.dk. 

Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian. redelegeringen hos hostmasker er ok men jeg forstår ikke lige helt hvad du mener med at one.come ikke vil hoste min DNS? Det var ikke meningen at jeg ville have mere at gøre med one.com - det var derfor jeg flyttede over til mononet. Indtil nu har det været sådan at når jeg har skiftet hjemmesider (webudbyder) og har flyttet web samt mailkonti - så har det bare kørt uden problemer. Det har altid været sådan at det har været min nye udbyder som har oplyst navne og koder på mailkonti. Alt omkring DNS osv er slet ikke noget jeg har haft med at gøre. Det eneste jeg har skulle foretage mig var netop at redelegere, hvilket også er sket her.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

MRMARIAN07:
Min webmail hos mononet virker heller ikke. Jeg kan sagtens komme ind via brugernavn osv men jeg modtager ingen mails derfra.

Som sagt, din DNS er sat forkert op, eller rettere den er slet ikke sat op.

Du skal have fat i dem der håndtere din DNS, det kan vi ikke hjælpe med her. Mit umiddelbare bud er at det er one.com eller mono.net du skal have fat i, men du er den eneste der ved hvem du har som udbyder af DNS :-)

Det er ikke kun din mail der ikke virker, dit website på lillelyst.dk vil heller ikke virke.  

/Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Mit sidste indlæg krydsede lige dit :-)

MRMARIAN07:
Det eneste jeg har skulle foretage mig var netop at redelegere, hvilket også er sket her.

Nej, dit domæne lillelyst.dk er stadig hos one.com, ihvertfald i følge dk-hostmaster, som er dem vi alle retter os efter :-) https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=lillelyst.dk&submit=S%F8g

MRMARIAN07:
jeg forstår ikke lige helt hvad du mener med at one.come ikke vil hoste min DNS?

Det er bare mit gæt, at hvis du har opsagt mail- og webhosting hos one.com, så har de også slettet domænet på deres DNS servere.

Dit problem er så at DNS for lillelyst.dk stadig er registreret som om det er one.com der er ansvarlig for det. Hvis de så ikke har domænet sat op på deres servere, så vil det ikke virke.

Der er ikke så meget i det, hvis det er mono.net der har lovet at tage sig af det for dig, så få dem til at bringe det i orden.

/Brian

Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian jeg tjekker lige op igen:-)

Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil prøve at foretage en redelegering på lillelyst.dk men har ikke - som jeg kan se det - fået oplyst navnet på den primære navneserver fra mononet. Så jeg kommer nok ikke videre lige p.t.

Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Omsider lykkedes det at få tingene til at fungere. Der er foretaget en flytning af lillelyst.dk domænet og e-mail adressen virker ligeledes igen. Tak for hjælpen alle:-)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)