Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiger CPC ved skift til andet bureau / ny konto?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi har en kunde vi er ved at hjælpe med Adwords. Men han har fået at vide at CPC stiger, når man skifter konto?

Jeg kan ikke finde noget på dette, og synes ikke det stemmer overnes med det som ellers står i forbindelse med Adwords.

Kan I hjælpe med dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at en del af goodwill'en er tilknyttet kontoens historik, så det er nok ikke helt ved siden af.

Hvis han ikke selv har adgang til sin konto i dag, så bliver han jo nød til at skifte konto før eller siden - så kan det ligeså godt være nu. Omvendt ser jeg ikke nogen grund til at skifte konto, hvis dette ikke er tilfældet.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

CPC'en kan både stige og falde. Det afhænger af hvordan performance har været på originale konto vs. den nye.

Desuden kender Google også til historikken af det domæne som der bliver annonceret på. Derfor er det ikke ligesom at starte en helt ny Adwords Konto, på et helt nyt domæne.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy, tak for indlæg. Lige nu er det ikke hans konto, hvorfor vi vil flytte den til en konto som kunden ejer. Derudover det en konto der kun er 3 mdr. gammel, så jeg mener det er muligt at indhente samme Goodwill eller Quality Score som vi vel snakker om :)

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Men Frederik, vi er vel enige om at CPC bør være den samme for 2 ellers helt ens konti, selv om den ene har været der i 8 måneder og den anden lige er startet op?

Jeg ved godt der kan være mange andre faktorer der spiller ind, men her snakker vi alene om 2 helt ens konti, hvor det kun er alderen på kontoen der er forskellen.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Både ja og nej.

Det er umuligt at fortælle hvad den nye CPC kommer til at lægge på - Eller endnu vigtigere, den nye Quality Score. Hvis i har haft en god konto, med høj CTR og QS, så vil det måske blive dyre at skifte konto, da i allerede har opbygget en god Adwords konto.

Omvendt kan i have lavet en rigtig dårligt Adwords-konto i starten, vælge og flytte konto, og dermed få billigere CPC's.

Vigtigst af alt, så er det ikke flytningen som er vigtig i dette tilfælde. Det vigtige er hvordan i optimere jeres konto fremafrettet.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at gem al jeres data, hvis i flytter konto!

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I stadig har læseadgang til din gamle konto, så kan annoncetekster og søgeord (men ikke statistik) hentes ned med AdWords Editor og dernæst relativt nemt kopieres over til den nye konto.

Det forudsætter dog, at den nuværende konto er nogenlunde hensigtsmæssigt opbygget.

Af og til er det bedre at opbygge kontostrukturen fra scratch, hvis man alligevel flytter til en ny AdWords konto.

Mvh Troels.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)