Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En tekst på hjemmeside gav sur smiley og en bøde på 7.000 kr.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian det lyder jo ikke så godt.

Men der er altid to sider af samme sag.

Jeg oplever fødevarekontrollen generelt er fair men kan være firkantet.

Jeg kunne godt tænke mig at se den pågældende kontrol rapport men på http://www.worldofnuts.dk/ peger linket til jeres kontrol rapport til ingenting.

(det plejer også at være et problem for kontrollen). 


Måske det var en ide at få rettet det.

/S

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eller, grunden kom du jo med i første indlæg, men er der nogen henvisning til en lov paragraf? - Det undrer mig at du ikke må skrive det du skriver når div. udbydere af alternativ medicin tilsyneladende må skrive hvad som helst.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus L. Knabe:
hvad er deres begrundelse for at du ikke må have denne tekst
Formodentlig bl.a. - .....gavnlig effekt på blodets kolesterol.....

Ordet: gavnlig

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg google gavnligt og nødder der er mange  der er mange der skriver det er gavnligt for helbredet og nogle der skriver mere end du skrev på deres helsekost hjemmeside .

Hvis man ikke må det du  skriver, synes jeg fødevare styrelsen skulle skrive ud til alle webshop med helsekost og vejlede dem bedre ellers virker det jo bare som om de vil ude på at få så mange som muligt ned med nakken af os iværksættere

vejledning gør folk har mere respekt for systemet og man skal jo ikke føle at man bliver tumlet ned , det ødelægger det for os nystarte iværksættere, især dem som ikke har mange millioner kroner på kontoen   

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kruså
Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Fra  BLS Support Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus L. Knabe:

Spøg til side, hvad er deres begrundelse for at du ikke må have denne tekst ?

Hej rasmus

Deres begrundelse var at jeg kunne vildlede syge mennesker til at tro jeg kunne helbrede dem for deres sygdomme, samt at jeg skrev noget der var falsk og ikke dokumenteret effekter.

selvom jeg kunne vise dem rapporten fra DTU som de selv havde godkendt og bedt om, så havde de endnu en undskyldning for at jeg skulle have den bøde.

Fra Kruså
Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Fra  BLS Support Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

udvikleren2016:

Jeg oplever fødevarekontrollen generelt er fair men kan være firkantet.

Jeg kunne godt tænke mig at se den pågældende kontrol rapport men på http://www.worldofnuts.dk/ peger linket til jeres kontrol rapport til ingenting.

/S

Hej S

Jeg har pr 1. Juli fået nyt CVR nummer og derved også ny kontrol rapport, har endnu ikke haft besøg så det er ikke nogen ny kontrol rapport.

Fra Kruså
Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Fra  BLS Support Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus L. Knabe:

Eller, grunden kom du jo med i første indlæg, men er der nogen henvisning til en lov paragraf? - Det undrer mig at du ikke må skrive det du skriver når div. udbydere af alternativ medicin tilsyneladende må skrive hvad som helst.

Hej Rasmus

Der er en forordnings paragraf fra en EU lov som siger man ikke må anprise ens produkter, med helbredende effekt eller falske egenskaber.

Jeg er blevet "dømt" ud fra følgende regler:

Lovbekendtgørelse nr. 1308 af 9. december 2014 om rettens pleje.

2 Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 1169/2011 af 25. oktober 2011 om fødevareinforma- tion til forbrugerne, om ændring af Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 1924/2006 og (EF) nr. 1925/2006 og om ophævelse af Kommissionens direktiv 87/250/EØF, Rådets direktiv 90/496/EØF, Kommissionens direktiv 1999/10/EF, Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2000/13/EF, Kommissionens direktiv 2002/67/EF og 2008/5/EF og Kommissionens forordning (EF) nr. 608/2004

3 Bekendtgørelse nr. 234 af 6. marts 2015 om mærkning m.v. af fødevarer

4 Kommissionens forordning (EF) nr. 669/2009 af 24. juli 2009 om gennemførelse af Europa- Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 882/2004 for så vidt angår en mere intensiv offentlig kontrol af visse foderstoffer og fødevarer af ikke-animalsk oprindelse og om ændring af beslutning 2006/504/EF med senere ændringer

5 Bekendtgørelse nr. 1004 af 17. september 2014 om fødevarekontrol og offentliggørelse af kontrolresulta- ter

6 Lovbekendtgørelse nr. 43 af 12. januar 2016 om fødevarer

Fra Kruså
Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Fra  BLS Support Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

jeg google gavnligt og nødder der er mange  der er mange der skriver det er gavnligt for helbredet og nogle der skriver mere end du skrev på deres helsekost hjemmeside .

Hvis man ikke må det du  skriver, synes jeg fødevare styrelsen skulle skrive ud til alle webshop med helsekost og vejlede dem bedre ellers virker det jo bare som om de vil ude på at få så mange som muligt ned med nakken af os iværksættere

vejledning gør folk har mere respekt for systemet og man skal jo ikke føle at man bliver tumlet ned , det ødelægger det for os nystarte iværksættere, især dem som ikke har mange millioner kroner på kontoen   

Ja, det tager ikke mange minutter at finde en lang række overtrædelser som min, men fødevarestyrelsens undskyldning er at de har nok at lave og tager blot stikprøver, eneste måde man får en bøde her er at blive stukket af ens konkurrenter.

Deres kontrollører tjekker ikke alt og kan "overse" grove overtrædelser, da de ikke skal tjekke alt på siden/firmaet.

alt er et spørgsmål om vurdering fra den enkelte kontrollør om hvorvidt man skal dømmes og det er fra sag til sag, har fundet en virksomhed som producere produkter, hvor de er i direkte kontakt med produkterne og havde hverken rindende vand eller handsker.

hvilket er en direkte sundhedsskadelig risiko og de fik ingen straf eller bøde.

i mine øjne er det for dårligt at det ikke giver en bøde eller straf når en harmløs tekst kan give bøde.

Fra Kruså
Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Fra  BLS Support Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Rasmus L. Knabe:
hvad er deres begrundelse for at du ikke må have denne tekst
Formodentlig bl.a. - .....gavnlig effekt på blodets kolesterol.....

Ordet: gavnlig

Ja, men det er en formodning, men det er bekræftet af DTU, jeg kan linke til rapporten hvor DTU direkte siger at nødder kan have en gavnlig effekt.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Lassen:
Ja, men det er en formodning, men det er bekræftet af DTU, jeg kan linke til rapporten hvor DTU direkte siger at nødder kan have en gavnlig effekt.
Jeg har fintænkt. Hvis du ikke havde brugt ordet "effekt" - så havde du med stor sandsynlighed ikke fået en bøde.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)