Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække dette fra når man betaler B-skat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg tænkte på om man kan trække omkostninger til servere og andre services fra ens årlige omsætning når man betaler B-skat, og det ikke bliver betalt på en virksomheds konto, men privat.

Jeg har ikke rigtig haft tænkt på det før, da jeg tænkte at det ikke var særlig mange omkostninger der var forbundet med det jeg laver. Men nu har jeg lige regnet lidt på det, og jeg bruger omkring de 20.000 kr. om året på diverse servere osv.

Og hvis man kan, hvordan skal det så foregå.. skal jeg til at finde alle de "invoices" frem som jeg har modtaget til betaling af servere osv. og lave et regnskab for det? Og så ellers bare ændre min årsopgørelse?

Venlig hilsen,

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

driver du virksomhed eller er det noget du har privat med under de 50.000 kr omsætning per 12 mdr

Uanset hvad så JA - hvis du har udgifterne alene for at få nogle indtægter som er skattepligtige, så trækkes de fra indtægterne og

Uanset hvad skal du ha et præcist regnskab og alle bilag skal findes i det - så man kan kontrollere det er korrekt og om moms og andet (også evt importmoms ved køb af ydelser er korrekt ført og evt betalt)

Er du privat, kan du trække fra ned til 0 men ikke have underskud, har du virksomhed CVR så vil du så går i en opstart specielt kunne ha underskud, men uanset hvad, har du bilag og regnskab så er der fradrag - som har sin egen rubrik i den personlige selvangivelse hvis du har det som CPR person (husker ikke helt, tror indtægt er rubrik 20 og udgifter rubrik 29 check selv) og ellers reduceres overskud i virksomhed i rubrik 111

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg tjener penge på lige nu, er affiliate marketing (privat), jeg sælger ikke nogen fysiske produkter, så tænker ikke jeg skal betale moms? Jeg tjener over de 50.000 kr. om året på det.

Mine udgifter går til online services, såsom servere (hjemmesider), proxies, vps.

Jeg er også ved at starte en virksomhed op, men det har ikke rigtig noget med det her at gøre, efter at den ikke omsætter for noget endnu.

Takker for svaret! :)

Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal momsregistreres uanset hvad hvis du omsætter for over 50.000 kr. om året. Så jo du skal føre momsregnskab.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svarene Jesper og John! Jeg er ved at få kontakt med en revisor.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)