Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skræk historier om Told!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 1
Fra  Whattodo.dk Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg hørte fornyligt en historie fra min søster om at hun havde købt et par sko fra en hjemmeside. Skoene kostede 270kr, og hun skulle betale lidt over 1100kr i TOLD

Det bekymrede mig, da jeg skulle til at købe en nedsat vare på 

https://www.massdrop.com/buy/beyerdynamic-manufaktur-dt-990-600-ohm-model/talk

Det er en amerikansk hjemmeside hvis jeg har forstået det korrekt. Er der nogen der kan være venlige og fortælle om det er en dum idé at købe fra en sådan side pga ting som TOLD?

De bedste hilsner!

PS: Hvis jeg betaler 2000kr for et headset, og sparer 2000kr, er der jo ikke meget ved det, hvis der kommer en kæmpe regning fra MOMS og TOLD

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Den ser umiddelbart canadisk ud, den side, men jeg ville til enhver tid, bruge lidt tid på at undersøge om ikke varen kan findes indenfor eu - muligvis i england eller tyskland. Der ud over, så synes jeg at deres virksomhedsoplysninger er enormt sparsomme, og internationale forsendelser kan ikke spores, men du får kun besked når den er afsendt.

Det er alene grunde til, at jeg ikke ville handle der, men som tidligere nævnt, undersøge om ikke samme vare kan findes indenfor eu.

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark Vad:

Jeg hørte fornyligt en historie fra min søster om at hun havde købt et par sko fra en hjemmeside. Skoene kostede 270kr, og hun skulle betale lidt over 1100kr i TOLD. 

PS: Hvis jeg betaler 2000kr for et headset, og sparer 2000kr, er der jo ikke meget ved det, hvis der kommer en kæmpe regning fra MOMS og TOLD

270 kr's sko vil ALDRIG udløse 1100 kr i told. Og et headset til 2000 ville nok ca udløse 500-750 kr i told.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Vad:
Skoene kostede 270kr, og hun skulle betale lidt over 1100kr i TOLD. 

Rigtigt dumt at hun ikke satte sig ind i reglerne vedr. import før hun shoppede.

Det lyder nu ikke helt sandsynligt at hun har betalt 1100 i told.  Men den høje pris skyldes at varen fortoldes og derefter pålægges der dansk moms (25 %) af Varens samlede pris inkl. told.  udover det kommer der et fortoldninggebyr på 160 DKK såfremt pakken leveres af Post Danmark

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)